Cine s-a îmbogățit din pandemie și cum: hackerii ți-au luat mai mulți bani decât ai crede

Cine s-a îmbogățit din pandemie și cum: hackerii ți-au luat mai mulți bani decât ai crede

Pandemia de coronavirus a reprezentat un dezastru la nivel mondial pentru foarte multe industrii. Totuși, sunt și persoane care s-au îmbogățit din pandemie, veniturile acestora cunoscând mari plusuri.

Economiștii afirmă că orice perioadă de criză favorizează fraudele. Din cauza naivității persoanelor, cei din tabăra adversă profită la maxim de aceste oportunități, astfel că infractorii dezvoltă noi scheme de fraudare, iar numărul victimelor cresc exponențial. Mai multe companii bancare au lansat în ultima perioadă campanii intense de informare a clienților cu privire la aceste fraude, fiind expuși mai ales când efectuează plăți online.

Din cauza pandemiei, foarte mulți comercianți și-au mutat activitatea economică în mediul online, lucru care a făcut ca numărul plăților online să crească, implicit și rețelele infractorilor să profite de această mare șansă. Cercurile infracționale folosesc diferite metode de a profita de naivitatea oamenilor.

Dintre aceste metode pot fi enumerate metoda mesajului în care directorul unei companii cere angajatului să efectueze o plată ”urgentă”, în baza unor conturi fraudate. Tot aici putem aminti metoda site-urilor clonate care cer datele cu caracter personale pentru a permite ulterior accesul la conturile bancare ale victimelor.

Un analist vorbește despre cei care s-au îmbogățit în pandemie

Analistul Aurelian Dochia, a afirmat că, infractorii cibernetici dau dovadă de o inventivitate to mai mare. Astfel, oamenii trebuie să fie în permanență vigilenți pentru că, într-o lume în care zilnic au loc milioane de tranzacții, din păcate, sistemele bancare nu pot bloca aceste tranzacții și astfel, foarte mulți oameni sunt fraudați.

”Rețelele au învățat cum să exploateze vulnerabilitățile…Evident că lucrul acesta se întâmplă și pe zona de tranzacții pe internet și tranzacții cu carduri și sunt convins că, cel puțin o vreme, fenomenul va continua să crească în amploare. Este un proces de învățare atât din partea clienților băncilor, cât și din partea băncilor care trebuie să învețe să dezvolte niște instrumente mai bune pentru prevenirea unor astfel de fenomene.

În bună măsură cred că lucrurile stau pe umerii clienților. Sunt mulți clienți care abia au descoperit în ultimul an cum se fac diverse tranzacții și probabil că mulți dintre ei nu sunt la curent cu riscurile și măsurile pe care trebuie să le ia pentru a se proteja. În multe cazuri, băncile nu pot să facă nimic  ca să prevină astfel de fraude. Din punctul de vedere al băncii o cere de plată sau un transfer de bani care vine pe calea internetului pare perfect legitimă și banca nu are cum să știe în majoritatea cazurilor dacă e cu adevărat clientul sau cineva care se prezintă drept acel client”, explică la RFI Aurelian Dochia.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: