08 iun. 2021 | 20:50

Cel mai mare mall din România, victima pandemiei: încasările s-au dus în cap la AFI Cotroceni și nu numai

ACTUALITATE
Cel mai mare mall din România, victima pandemiei: încasările s-au dus în cap la AFI Cotroceni și nu numai

Pandemia de coronavirus a afectat puternic business-ul din România. Această situație este evidențiată și de datele financiare ale celui mai mare mall din țara noastră, ale cărei cifre de afaceri au scăzut puternic în ultimul an.

După cum știm, cea mai mare parte a anului 2020 a fost dominată de restricții de circulație. Afacerile neesențiale au fost închise, iar în mare parte a anului s-a putut ieși din casă doar în baza unor motive bine întemeiate.

De pe urma acestor măsuri menite să limiteze răspândirea infecției cu noul tip de coronavirus, cel mai mult au avut de suferit industria ospitalității, dar și mall-urile. Considerate ca fiind business-uri fără de care oamenii puteau trăi într-o perioadă de criză pandemică, aceste tipuri de afaceri au avut activitatea suspendată.

Guvernul a lansat o serie de măsuri menite să susțină mediul de afaceri în perioada dificilă a pandemiei, însă, chiar și în aceste condiții, firmele care gestionează aceste tipuri de afaceri au înregistrat pierderi importante și regrese în evoluție.

Cel mai mare mall din țară a pierdut aproape 30% din cifra de afaceri

Cotroceni Park SA, firma care operează mallul AFI Cotroceni din București, nu a fost ocolită de efectele negative ale pandemiei de coronavirus asupra mediului de afaceri din țara noastră.

Datele economice disponibile în acest moment în spațiul public arată că pandemia a prăbușit încasările.

Firma a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de doar 146 de milioane de lei. Prin comparație, cu un an în urmă, compania avea o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de lei.

Din cauza pandemiei de coronavirus, compania a suferit o pierdere de aproape 30% a valorii cifrei de afaceri, conform datelor oficiale publicate de Ministerul Finanțelor Publice. Pierderea s-a majorat de la 25 de milioane de lei în 2019, la peste 100 de milioane de lei în 2020.

Acum, compania înregistrează afaceri similare nivelului din 2015, mai arată datele oficiale.