11 aug. 2021 | 10:50

Cea mai descărcată aplicație a anului. Atenție, nu e Facebook. Pe ce se bat internauții, de fapt

ACTUALITATE
Cea mai descărcată aplicație a anului. Atenție, nu e Facebook. Pe ce se bat internauții, de fapt

Epoca de glorie a gigantului Facebook pare să apună. Acum, noua generație a descoperit TikTok, reușind să ducă platforma la o performanță financiară colosală în 2020.

TikTok bate record după record. În primul rând, rezultatele financiare pe anul 2020 arată că ByteDance, cu sediul în Beijing, compania mamă a platformei, înregistrează o creştere de 93% a profitului brut.

Veniturile de anul trecut au crescut de peste două ori la 34,3 miliarde de dolari, conform datelor The Wall Street Journal.

De asemenea, veniturile totale din 2020 au înregistrat un plus de 111% faţă de anul precedent, în timp ce profitul brut a crescut cu 93% la 19 miliarde de dolari.

Pierderile nete din 2020 au totalizat 45 de miliarde de dolari, datele fiind influenţate de ajustările contabile pe care le-a realizat compania astfel încât să crească valoarea reală a acţiunilor convertibile ajustate.

Îți amintesc faptul că ByteDance a fost creat în anul 2012 de antreprenorul chinez Zhang Yiming.

Compania era evaluată la 180 de miliarde de dolari la sfârşitul lui 2020.

În decembrie 2020, ByteDance număra de-a lungul platformelor sale aproximativ 1,9 miliarde de utilizatori lunari activi.

TikTok, cea mai descărcată aplicație în 2020

Pe lângă veniturile care par să fi explodat în utlimul an, TikTok se mai poate mândri cu o performanță istorică. A reușit să surclaseze gigantul Facebook și să fie, în 2020, cea mai descărcată aplicație.

Din 2018 până acum, de când se întocmește acest clasament al App Annie, Facebook deținea supremația, prin celebrele aplicații pe care le deține, Instagram și WhatsApp.

Se pare că vin vremuri noi în social-media și apar alți giganți ce își revendică prima poziție în clasamentul preferințelor și popularității la nivel mondial.

TikTok este, prin urmare, cea mai descărcată aplicație din 2020.

De curând, TikTok testează cu un număr restrâns de utilizatori dispariția postărilor după 24 de ore, așa cum se întâmplă cu story-urile la Instagram.

Deocadată, acest test se derulează cu un număr mic de utilizatori din afara Statelor Unite, scrie consultantul social-media Matt Navarra. Nu e clar, așadar, dacă această funcție va veni pentru toată lumea, dar e clar că se încearcă terenul în această direcție.

”Căutăm mereu să găsim noi moduri pentru a aduce valoare comunității noastre pentru o cât mai bună experiență pe TikTok. Deocamdată, experimentăm diverse formate noi cu creatorii noștri, pentru a-i ajuta să-și aducă în comunitate ideile creative”, a spus un purtător de cuvânt al platformei.