Ce se întâmplă cu garanția în România: toți românii trebuie să știe când cumpără ceva din magazine

Ce se întâmplă cu garanția în România: toți românii trebuie să știe când cumpără ceva din magazine

Se schimbă garanția produselor în România. Iată ce trebuie să știi, de la anul, când cumperi ceva din magazin.

Astfel, Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, scrie Avocatnet.ro.

Proiectul de lege, la fel ca actuala lege (449/2003), va reglementa, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile (legale și/sau comerciale).

Proiectul ar trebui să se aplice de la 1 ianuarie 2022, dacă va fi aprobat de Guvern în timp util. Așadar, modificările, dacă vor fi adoptate de Guvern și publicate în Monitorul Oficial, se vor aplica de la 1 ianuarie 2022.

Cele mai importante prevederi ale proiectului de OUG sunt următoarele.

Ce se schimbă la garanția în România

Garanția legală de conformitate va fi extinsă considerabil. Ce înseamnă asta? Orice produs vândut de un profesionist unui consumator trebuie să îndeplinească anumite cerințe de conformitate, conform Legii 449/2003. Ca să se asigure conformarea cu obligațiile legale, vânzătorul este obligat să ofere o garanție de conformitate consumatorului.

De asemenea, perioada în care se consideră că bunul livrat a fost neconform de la livrare va fi extinsă și ea.

Mai mult, vânzătorul va putea să efectueze reparația sau înlocuirea bunului neconform, în baza garanției comerciale, în cel mult 15 zile. Acest termen de 15 zile va curge de la momentul în care vânzătorul va fi informat de către consumator cu privire la neconformitate.

Se extend și criteriilor de conformitate a unui produs.  Se introduce astfel criteriile compatibilității și a interoperabilității produselor ca cerințe de conformitate.

Este important de știut următorul aspect: conținutul digital și serviciile digitale nu vor fi acoperite de proiect. Excepție vor face anumite produse care vor intra sub incidența propunerii. Adică acele bunuri care vor avea încorporate conținut digital sau servicii digitale sau care vor fi interconectate cu astfel de tehnologii.  De exemplu, bunuri care s-ar conecta la internet pentru colectarea de date în vederea funcționării.

Citește și: