Ce planuri mai are Sony pentru mașina sa electrică Vision-S

Ce planuri mai are Sony pentru mașina sa electrică Vision-S

Sony ne-a surprins pe toți când a dezvăluit un concept de mașină numit Vision-S, în 2020. Sedanul electric funcționează și poate fi condus. Mai mult, pare aproape gata de producție, dar firma japoneză încă nu s-a decis ce vrea să facă în legătură cu aceasta.

„Nu avem un plan concret în acest moment, deoarece faza noastră actuală este o fază de cercetare și dezvoltare. Trebuie să investigăm care este scopul nostru de a contribui la serviciul de mobilitate. Aceasta este ideea noastră de bază și trebuie să continuăm cercetarea și dezvoltarea”, a explicat vicepreședintele executiv Sony, Izumi Kawanishi.

Poziția Sony este puțin ciudată și nu neapărat obișnuită. Dacă mă raportez la începutul anului, compania a spus că nu are „planuri de a produce sau de a vinde în masă Vision-S”, deși nu a exclus mutarea în sectorul auto mai târziu. Și totuși, pentru o companie care intenționează să se îndepărteze de industria auto, a cheltuit ceea ce pare a fi o sumă substanțială de bani pentru a construi și testa primul său prototip.

Sony a apelat la ajutorul producătorului Magna-Steyr pentru a face mașina o realitate. Proiectul a fost început în 2018 și acum, prototipul este supus testelor pe drumurile europene. Deci, compania s-a obosit să și înregistreze vehiculul pentru a putea fi testat pe drumuri publice. Pe hârtie, se pare că Sony este mult înaintea celor de la Apple.

Japonezii nu știu ce vor și e păcat

O posibilitate care a fost adesea menționată este că Sony își dorește, de fapt, doar o platformă complet funcțională pe care să testeze tehnologiile de divertisment auto. Mașinile și camioanele autonome vor deveni disponibile „azi mai degrabă decât mâine”, iar șoferii vor trebui să găsească modalități de a-și petrece timpul odată ce vor deveni pasageri. Totuși, acest sector este abia la început de drum, dar ar putea valora miliarde de dolari dacă predicțiile cu privire la tehnologia de conducere autonomă se adeveresc.

„Deținem mult conținut, filme, muzică și jocuri și trebuie să folosim conținutul și tehnologia respectivă în vehicul. Pentru a construi un astfel de spațiu de divertisment în vehicul, trebuie să înțelegem oportunitatea și să construim cabina potrivită”, a remarcat Kawanishi.

Totuși, un simulator nu ar fi fost mai ieftin?

În starea actuală, Sony urmărește cu prudență industria auto de la distanță. Rămâne de văzut dacă vei putea naviga într-o zi într-un Sony sau doar te vei bucura de cel mai recent joc PlayStation în drumul tău spre muncă.

Citește și: