Câți bani „produce” metroul din Drumul Taberei, investiția pentru care bucureștenii au așteptat ani de zile

Câți bani „produce” metroul din Drumul Taberei, investiția pentru care bucureștenii au așteptat ani de zile

Metroul din Drumul Taberei a fost deschis circulației anul trecut, după mulți ani de tergiversări și amânări. Ministrul Transporturilor încearcă un bilanț în urma acestei investiții.

Metroul din Drumul Taberei a fost așteptat de bucureștenii din zonă și nu numai ani de zile. În cele din urmă, minunea s-a întâmplat: a fost inaugurat cu mare fast în 2020, deși autoritățile au uitat șirul de promisiuni neonorate referitoare la această investiție.

Acum, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a încercat niște calcule. În opinia sa, investiția nu e rentabilă în acest moment și ar fi nevoie de mai mult. Metroul de Drumul Taberei costă 175 milioane lei pe an și aduce venituri de 25 milioane de lei, a spus ministrul într-un interviu acordat ziare.com.

Câți bani aduce metroul din Drumul Taberei

Ministrul Transporturilor e de părere că linia M5 ar genera venituri mai mari dacă ar fi continuată către Iancului și Pantelimon. . Subvenția pentru prima secțiune a Magistralei 5 de metrou se ridică astfel la 150 de milioane de lei/an, potrivit calculelor.

„Ca să genereze mai multe venituri, trebuie să fie continuată la Iancului, unde are din nou legatură cu rețeaua existentă, și apoi spre Pantelimon”, a mai spus ministrul.

El a amintit și despre proiectele Metrorex privind extinderea Magistralei 4 de la Gara de Nord la Gara Progresul și de Magistrala 7 Rahova – Colentina, ce trec prin cartiere aglomerate și ar trebui să fie „prioritare” față de Magistrala 6 de metrou, secțiunea către aeroport.

În prezent, Metorex derulează o licitație pentru proiectarea secțiunii Eroilor – Iancului din Magistrala 5 de metrou. Abia după finalizarea acestui contract va putea lansa o liciație pentru lucrările la structura de rezistență a secțiunii ce va subtraversa centrul Capitalei.

Secțiunea Eroilor – Drumul Taberei a magistralei de metrou M5, singura construită de la zero după Revoluție, a fost inaugurată pe 15 septembrie 2020, în prezența președintelui Klaus Iohannis. Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor – Râul Doamnei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.

Contractele pentru metroul din Drumul Taberei au fost semnate încă din 2011, iar lucrările au început în 2012. Ar fi trebuit să fie gata în 2015. Proiectul s-a împotmolit în licitații contestate, procese intentate de constructori, apoi contestații depuse de Metrorex. Pe noua magistrală de metrou vor circula, anual, 19 milioane de călători, potrivit Metrorex.

Valoarea totală a proiectului a fost de 3,4 miliarde de lei. Odată cu inaugurarea acestei magistrale, Capitala  ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: