Bani mulți pe kilometri puțini: cât costă cel mai nou tronson de autostradă din România

Bani mulți pe kilometri puțini: cât costă cel mai nou tronson de autostradă din România

Vești bune pentru șoferii români: Se fac pași importanți spre demararea lucrărilor la Autostrada Moldovei.

Anunțul a fost făcut de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a scos la licitaţie lucrările de execuţie la primul tronson al Autostrăzii Moldovei A7, Ploieşti – Buzău.

Acest prim tronson este alcătuit din trei loturi, după cum urmează: Dumbrava-Mizil, Mizil-Pietroasele şi Pietroasele – municipiul Buzău. Până la finalul anului, șefii de la Drumuri speră să aibă scoasă la licitație întreaga autostradă, până la Pașcani.

Companiile interesate de participarea la licitații pot trimite ofertele lor, sau cererile de participare, până pe 4 august 2021, ora 15:00.

Valoarea contractului pentru execuţia autostrăzii, cu lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000), lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350) şi lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250), este estimată, potrivit Agerpres, între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.

Important de menționat este că vor exista perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi. De asemenea, sunt prevăzute 6 noduri rutiere, 42 de poduri, pasaje, viaducte și patru parcări cu spații pentru servicii.

Cât vor costa lucrările

Conform anunțului, fiecare dintre cele trei loturi are un cost estimativ, după cum urmează:

Lotul 1 Dumbrava – Mizil – între 1,655 miliarde de lei şi 1,952 miliarde de lei, fără TVA
Lotul 2 Mizil – Pietroasele – între 1,475 miliarde de lei şi 1,741 miliarde de lei, fără TVA
Lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău – între 1,160 miliarde de lei şi 1,369 miliarde de lei, fără TVA.

Pentru fiecare lot scos la licitație, durata contractelor se întinde pe o perioadă de 80 de luni, conform CNAIR.

Timpul alocat în contract va fi împărțit astfel: 20 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

„Durata contractelor de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de operatorii economici desemnaţi câştigători”, precizează reprezentanții CNAIR.

A7 este principalul proiect de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România, propus spre finanțare din Programul Național de Redresare și Reziliență.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: