Banca Transilvania pierde teren în fața concurenței: alternativa cu un profit incredibil

Banca Transilvania pierde teren în fața concurenței: alternativa cu un profit incredibil

Piața bancară din România trece printr-o perioadă dominată de schimbări. Principalele instituții bancare din țară se află într-o competiție strânsă în privința profitului, iar Banca Transilvania pare că pierde teren.

Primul semestru al anului curent a adus un profit de cinci ori mai mare pentru Libra Bank.

Datele oficiale puse la dispoziție de reprezentanții Libra Bank arată că profitul net al instituției bancare a ajuns la 123,22 milioane lei, de la 23,89 milioane lei, valoarea profitului înregistrată în prima parte a anului trecut.

Potrivit unui raport al băncii, veniturile totale ale Libra Internet Bank s-au majorat în primele șase luni cu 13%, la 186,37 milioane lei.

Rezultatele financiare sunt extrem de bune

„Rezultatele financiare ale semestrului I din 2021 prezintă un profit net de 123,22 milioane lei, în creștere cu 416% față de aceeași perioadă a anului 2020, active nete totale de 8,15 miliarde lei, în creștere cu 11,4% față de 31 decembrie 2020, și un portofoliul net de credite de 5,29 miliarde lei, în crestere cu 14% față de 31 decembrie 2020.

Această creștere a survenit în contextul redresării situației macroeconomice a României și creșterii gradului de predictibilitate generat de pandemia COVID-19. Contextul favorabil și o disciplină de rambursare a creditelor bună a determinat un nivel considerabil mai mic al costului riscului”, se mai precizează în raport.

În continuare, din raport aflăm că activitatea de creditare (portofoliul brut de credite) a crescut în primul semestru cu 12,5%, cele mai mari creșteri înregistrându-se pe segmentul Individuals (+60%), IMM (+24%), Agribusiness (+20%), Greek Desk (+17%) și Professionals (+10%). Creditele în lei au crescut cu 13%, în timp ce creditele în valută cu 12%.

„Remarcăm în semestrul I 2021 o profitabilitate foarte bună a băncii generată de îmbunătățirea previziunilor macroeconomice și de un comportament normal de plată al clienților, ceea ce a condus la diminuarea semnificativă a impactului negativ al pandemiei Covid-19 asupra tuturor indicatorilor de prudența bancară, inclusiv asupra lichidității”, mai prevede raportul oficial al instituției bancare.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: