19 iul. 2021 | 18:35

Autostrăzile din România, motiv de despăgubire: cât ne costă ”teatrul” de la inaugurare

ACTUALITATE
Autostrăzile din România, motiv de despăgubire: cât ne costă ”teatrul” de la inaugurare

Țara noastră e bună de plată. Iată de ce România trebuie să plătească despăgubiri.

Statul român a plătit despăgubiri de 220 de milioane de euro constructorilor de drumuri din cauza incompetenței și corupției care au ros din temelie Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Alte 400 de milioane de euro e foarte posibil să fie plătite curând, conform Newsweek.

Documentele arată că o parte din despăgubiri au fost plătite pentru că premierii Emil Boc și Victor Ponta au inaugurat mai multe autostrăzi și drumuri în campaniile electorale înainte de finalizarea lucrărilor.

De ce trebuie România să plătească bani grei

De exemplu, premierul Emil Boc și ministrul Anca Boagiu au inaugurat înainte de finalizarea lucrărilor o porțiune din Autostrada Medgidia – Constanța, ceea ce a generat constructorului o pagubă de peste 750.000 euro.

Compania italiană Salini a primit despăgubiri de peste 67,2 milioane euro, pentru că a fost forțată de șefii CNAIR să deschidă parțial traficul pe o porțiune din Autostrada Orăștie – Sibiu pentru Victor Ponta, candidatul PSD la șefia statului.

Directorii CNAIR, numiți politic și cu susținerea marilor constructori, tergiversează nejustificat emiterea ordinelor de începere a lucrărilor, întârzie exproprierea terenurilor și negociază clauze și actele adiționale în defavoarea statului român, notează aceeași sursă.

Toate aceste decizii sunt luate în avantajul marilor constructori care câștigă sume colosale, inclusiv penalități de ordinul milioanelor, pentru fiecare zi de întârziere a lucrărilor.

Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor și actual ministru al Afacerilor Interne, a explicat chiar că șefii CNAIR au refuzat să se apere într-o speță de la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris, deși compania de stat câștigase procesul în primă instanță. Paguba, în acest caz este de 50 de milioane euro, iar paguba pe termen lung, însă, este incalculabilă.

Nu avem autostrăzi, dar s-a mai terminat o centură: unde vei călători mai ușor

După câțiva ani de lucrări incredibil de lente, încă un oraș mare al României se bucură de ocolitoare. Astfel de șosele sunt foarte importante pentru fluidizarea traficului în orașe, iar una nouă va fi dată în folosință în curând.

Tocmai s-a încheiat partea de construcție și va fi făcută recepția lucrării pentru centura orașului Bacău. Anunțul pe marginea acestui subiect a fost făcut de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.