Șoferi, atenție la pericolele de pe străzile din România: ce a descoperit RAR în urma controalelor

Șoferi, atenție la pericolele de pe străzile din România: ce a descoperit RAR în urma controalelor

Pe lângă infrastructura precară, pe străzile din România pot fi întâlnite mai multe pericole. RAR vine cu un bilanț îngrijorător.

Registrul Auto Român vine cu un bilanț îngrijorător legat de pericolele de pe străzile din România. Aproape jumătate dintre mașinile oprite aleatoriu în trafic aveau deficiențe majore, se arată într-un raport al instituției. Pe parcursul anului 2020, s-au derulat mai multe controale, iar rezultatele nu-s dintre cele mai bune.

Raport RAR: pericolele de pe străzile din România

Raportul arată că peste 45,6% dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic din punct de vedere tehnic, anul trecut, aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme. Asta înseamnă că acele autovehicule erau un pericol pentru cei care le conduceau, dar și pentru ceilalți participanți la trafic.

Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%). Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

Mașinile, un pericol pentru mediu

Potrivit RAR, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule. Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.274 de vehicule, s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancţiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 de vehicule şi 269 de ITP-uri au fost anulate.

RAR subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni.

Citește și: