Aplicația Antifraudă – când va apărea în România și la ce va fi folosită

Aplicația Antifraudă - când va apărea în România și la ce va fi folosită

Autoritățile fiscale sunt în așteptarea celui mai nou sistem care îi va ajuta să identifice persoanele care nu respectă legile economice.

Această aplicație va folosi datele transmise online la ANAF de către casele de marcat cu jurnal electronic.

Se pare că mai avem ceva timp de așteptat

Conform datelor disponibile la această oră, se pare că Aplicația Antifraudă va deveni operațională tocmai în primul trimestru din 2022.

Procedura de conectare a caselor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF a fost publicată în Monitorul oficial în martie 2021. Agenții economici mari au avut termen până pe 30 iunie 2021. În ceea ce privește contribuabilii mici și mijlocii, termenul este până la 30 noiembrie 2021. Cei care vor achiziționa case de marcat după 1 decembrie 2021, se vor conecta la data instalării.

Excepție fac comercianții care utilizează aceste case de marcat în zone fără acoperire în privința comunicațiilor electronice. Aceștia vor trebui să transmită o declarație care se găsește în ordin, dar va fi în format PDF cu XML atașat.

„Este un pas important atât în ceea ce privește digitalizarea administrației fiscale și creșterea gradului de colectare, cât și pentru ușurarea sarcinilor contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiți să depună lunar anumite declarații. Încurajez toți contribuabilii să se înscrie în SPV (Spațiul Privat Virtual) pentru a facilita procesul de conectare”, a declarat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

Nerespectarea termenului de conectare a caselor de marcat la sistemul informatic MF-ANAF se sancționează cu amendă de la 8000 la 10.000lei.

„Întregul demers de conectare vine în sprijinul contribuabililor prin automatizarea schimbului de date și eliminarea necesității depunerii anumitor declarații specifice, în fiecare lună. Specialiștii noștri asigură tot suportul necesar procedurii de conectare a caselor de marcat electronice fiscale”, a transmis ministrul Finanțelor Publice.

Important de menționat este că firmele trebuie să se asigure că vor avea în permanentă conexiune la internet, ceea ce înseamnă că vor trebui “întărite” contractele cu operatorii de servicii de internet. “Operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale asigură, cu caracter permanent, îndeplinirea condițiilor pentru menținerea conexiunii (de exemplu asigură neîntreruperea serviciilor de internet etc.).

Citește și: