Apare o nouă taxă. Românii vor plăti mai mult în curând. S-a aflat chiar acum
Va intra în vigoare o nouă taxă auto, toți șoferii fiind vizați. Iată pentru ce vor plăti românii mai mult și de când.
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a estimat că o dezbatere publică privind oportunitatea introducerii unei taxe de poluare ar putea să înceapă în luna aprilie. Acest lucru s-ar întâmpla după aprobarea bugetului şi după finalizarea discuţiilor privind Programul Naţional de Relansare şi Rezilienţă.
O nouă taxă auto, cel mai probabil din aprilie
„În niciun caz nu poate decide ministrul Mediului dacă aplicăm sau nu o taxă. Am văzut ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, când deciziile au fost luate pe grabă, fără o dezbatere publică şi fără a analiza situaţia juridică sau background-ul juridic al acestor decizii şi am ajuns la procese pierdute la Curtea Europeană de Justiţie.”
Tanczos Barna
Acest lucru se va întâmpla probabil după aprobarea bugetului şi după PNRR, probabil începând cu luna aprilie. “Aprobăm PNRR şi programele naţionale cu care venim în sprijinul autorităţilor locale şi autorităţilor centrale, în sprijinul diverselor ministere, pe programe verzi, după care începem şi această discuţie privind o eventuală taxă de poluare”, a arătat el într-o declaraţie acordată presei.
Taxa „poluatorul plătește” intră în vigoare
Ministrul şi-a exprimat convingerea că o dezbatere publică despre taxa de poluare trebuie să aibă loc în cursul acestui an, conform Economica.net. A menţionat că în majoritatea statelor membre UE există o formă de taxare în baza principiului „poluatorul plăteşte”.
„Vom lansa dezbateri publice şi discuţii atât cu autorităţile publice locale – unde avem infringement pe poluarea aerului – despre soluţiile care sunt propuse de UAT-uri în vederea reducerii poluării, cât şi cu cetăţenii, cu producătorii, cu dealerii auto, pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se înroleze în grupul statelor europene care aplică diverse forme de taxare a poluării sau să trebuie să rămânem în grupul celor trei-patru state membre UE care nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului. Este o dezbatere importantă, trebuie să vedem – în cazul în care nu va exista nicio taxă – cu ce măsuri putem să venim în vederea reducerii poluării, mai ales în marile centre urbane, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi în celelalte oraşe unde constatăm aproape săptămânal că adevărul este că pe perioade scurte, intervale orare scurte, dar se depăşeşte limita admisă de poluare la nivelul UE.”
Tanczos Barna