Anunțul Google care schimbă tot ce știi despre căutare pe internet: ce a învățat gigantul de la Apple

Anunțul Google care schimbă tot ce știi despre căutare pe internet: ce a învățat gigantul de la Apple

Întregul model de business al Google este construit în jurul reclamelor personalizate pe care ți le oferă pentru că știe totul despre tine. Acesta lucru se va schimba.

Apple are deja o lungă istorie de a oferi servicii și produse cu accent pe protejarea intimității utilizatorilor și amplificarea securității datelor. În același timp, gigantul din Cupertino și-a făcut un obicei din a ataca companii precum Facebook sau Google pentru că nu fac la fel.

Deși Mark Zuckerberg nu se dă bătut cu una sau cu două, Google se pare că a deschis urechile la doleanțele utilizatorilor și tocmai a anunțat cea mai radicală schimbare adusă motorului de căutare din ultimele decenii.

Printr-o postare pe blogul companiei, oficialii gigantului american au promis că vor înceta să mai vândă reclame care se bazează pe istoricul activității tale online. În plus, va renunța să mai construiască instrumente software care îți urmăresc activitatea realizată prin oricare dintre serviciile sale, Google Maps, Translate, Search, Play Store, Gmail și nu numai.

Acest anunț vine la scurt timp după ce Google a promis că va elimina din Chrome suportul pentru cookie-uri terțe, o mișcare care desființează sursa principală de venit pentru foarte multe site-uri din spațiul online. Mai e mult până își va materializa această promisiune, dacă o va face vreodată, dar viitorul Google pare foarte diferit de trecutul companiei.

”Oamenii nu trebuie să accepte să fie urmăriți în fiecare colț al internetului, pentru a se bucura de beneficiile reclamelor relevante. De asemenea, agențiile de publicitate nu trebuie să urmărească consumatori individuali pe internet pentru a se bucura de beneficiile performantelor reclame digitale.”, a afirmat David Temkin pe blogul Google, director de management de produs pentru divizia Google`s Ads Privacy and Trust.

În final, o astfel de schimbare de atitudine din partea Google sună SF, având în vedere că reprezintă un imperiu global construit pe exploatarea activității tale online. Rămâne să vedem ce se întâmplă în continuare.

Citește și: