Ai grijă cui răspunzi la telefon, te-ar putea costa scump: avertismentul experților care ne vizează pe toți

Ai grijă cui răspunzi la telefon, te-ar putea costa scump: avertismentul experților care ne vizează pe toți

În ultimul an, mulți dintre noi au primit apeluri scurte din țări exotice. Deși acestea par la prima vedere nevinovate, o greșeală, te pot costa scump, iar factura ta previzibilă la telefonie mobilă poate exploda brusc.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atrage atenția utilizatorilor serviciului de telefonie mobilă asupra apelurilor pierdute sau apelurilor primite de la numere internaționale pe care nu le cunosc. Este foarte important de reținut că acestea pot reprezenta posibile tentative de fraudă realizate de persoane necunoscute ce încearcă să obțină câștiguri ilegale.

Apeluri necunoscute, costuri suplimentare

Este foarte important să reziști tentației de a suna înapoi la un număr de telefon din spatele unui apel pierdut, mai ales dacă vine dintr-o țară cu care nu ai nicio legătură. Nu în ultimul rând, evită cu ardoare să-ți dai date personale la telefon, numere de card, CNP și nu numai.

„Apelând înapoi astfel de numere, utilizatorii pot fi suprataxați, costurile regăsindu-se ulterior pe factura de servicii de telefonie (…) Persoanele care au intenția de a înșela utilizatorii dau apeluri scurte, de obicei prin intermediul unor programe de apelare automată a unor numere selectate aleatoriu, cu intenția ca cel apelat să sune înapoi. Victima sună de obicei la un număr de telefon cu suprataxă, iar scopul celor apelați este să mențină apelul activ un timp cât mai îndelungat și să obțină, astfel, câștiguri ilicite. Tarifele aplicate acestor apeluri, către numere din țări precum Botswana, Guineea, Guyana, Nepal, Sri Lanka etc este ridicat, iar costurile se regăsesc, ulterior, pe factura persoanei care apelează”, susține autoritatea de reglementare.

Dacă ai greșit însă, iar factura la telefon ți-a explodat, există însă o procedură pe care o poți urma, conform ANCOM. Utilizatorii sunt sfătuiți să informeze furnizorul lor de servicii de telefonie și, în același timp, să se adreseze Poliției, instituția abilitată de dispozițiile legale în vigoare să investigheze posibilele cazuri de înșelăciune sau de infracțiuni informatice.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: