25 nov. 2021 | 13:55

Adevăratul motiv pentru care multe dintre produsele Apple costă 19 dolari: explicația s-ar putea să te supere

ACTUALITATE
Adevăratul motiv pentru care multe dintre produsele Apple costă 19 dolari: explicația s-ar putea să te supere

19 dolari, prețul standard Apple pentru 17 produse din catalogul lor. Care este motivul acestui preț fix, însă? Specialiștii de marketing par să fi găsit răspunsul.

În octombrie 2021, Apple lansa noile iPhone-uri și, odată cu acestea, încă un produs care devenea motiv de amuzament pentru fanii brand-ului și nu numai. Este vorba despre o cârpă de șters „specială”, menită să curățe corespunzător ecranele dispozitivelor Apple, fie că vorbim despre telefoane, tablete sau laptop-uri.

Bucata de material, denumită „polishing cloth”, se vinde, în acest moment, cu 19 dolari, ceea ce a alimentat comentarii dintre cele mai diverse, pe rețelele de socializare, mulți considerând că prețul este unul prea mare pentru o simplă bucată de cârpă.

Același preț, de 19 dolari, îl au și alte produse mici, spre exemplu cablurile sau adaptoarele.

Apple nu intenționează să scoată profit din produsele de 19 dolari

Cu toate că s-a bănuit acest lucru, conform speciliștilor de marketing, scopul Apple nu ar fi să-și mărească profitul prin vânzarea unor produse mici contra sumei exagerate de 19 dolari.

În realitate, în spatele deciziei ar sta o strategie de marketing pusă la punct de companie. Se crede că un client care își permite să achiționeze un MacBook Pro de 1.999 dolari, s-ar putea simți impulsionat să adauge cu ușurință în coșul de cumpărături un accesoriu de 19 dolari.

Totodată, dacă produsele ar costa mai puțin de 19 dolari, cumpărătorul ar putea să tragă concluzia că acestea nu sunt de calitate, astfel le-ar putea evita. Clienții fideli Apple sunt obișnuiți cu prețurile mari, asociindu-le cu produsele de calitate superioară.

Aceasta nu este prima strategie de marketing pusă la cale de Apple, în scopul păstrării imaginii. Din câte se poate observa, produsele lor, indiferent de gamă, au prețuri psihologice care se încheie cu ,99. Tactica nu este una nouă, însă este una care, în ciuda vechimii sale, încă funcționează de minune atât pentru Apple, cât și pentru alte companii care o adoptă.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele