Aceste mașini electrice ar putea lua foc: de ce nu trebuie lăsate nesupravegheate
Autoritățile din SUA au emis o notificare referitoare la un model de mașină electrică, vândut între 2017 și 2019, care ar putea lua foc.
Mașinile electrice nu lipsesc din gama niciunui producător mare și mulți spun că tehnologia e evoluat suficient încât să nu existe riscuri. Totuși, scăpări mai există. NHTSA – Administrația Națională pentru Trafic din Statele Unite – a emis o alertă de siguranță referitoare la modelul electric Chevrolet Bolt.
E vorba de modelele fabricate între 2017 și 2019, care ar putea lua foc. Clienții sunt sfătuiți să nu le țină în spații închise și să nu le lase la încărcat nesupravegheate.
Notificarea vine după ce două astfel de modele, incluse într-o rechemare în service a General Motors, în 2020, au luat foc.
Modelele electrice Chevrolet Bolt ar putea lua foc
Cei de la General Motors au venit cu o reacție oficială.
”La GM, siguranța e prioritatea noastră și vom căuta să ne mișcăm extrem de repede pentru a rezolva această problemă”, a declarat pentru CNBC un purtător de cuvânt al producătorului de automobile.
Potrivit NHTSA, bateriile vehiculelor la care se face referire în alerta de siguranță pot scoate fum și chiar pot lua foc.
În SUA, anul trecut, cei de la GM au rechemat în service aproape 51.000 de vehicule electrice Chevrolet Bolt. Compania a făcut o actualizare a sistemului și a limitat încărcarea la 90%, pentru a nu exista pericolul de supraîncălzire a bateriei.
Mai recent, GM a spus că va instala software de diagnosticare pe aceste mașini pentru a preveni incendiile viitoare. De asemenea, a promis să evalueze și să înlocuiască bateriile care prezintă orice „risc”. Au fost eliminate și mai multe componente, tocmai pentru a preveni situații similare cu cele două incidente, în care mașinile au luat foc.
Se pare că bateriile ar fi de vină.
Modelele din 2017 până în 2019 folosesc aceleași celule ca bateriile cu care sunt echipate și modelele Hyundai Kona. Ambele companii au cumpărat bateriile de la LG Chem. Anul trecut, Hyundai a rechemat în service 25.564 de modele electrice Kona, după ce s-au raportat incendii.
Au fost înlocuite bateriile din 75.680 de vehicule. Cel mai probabil, și GM va proceda la fel.