15 iun. 2021 | 15:50

5G versus 4G: cum a influențat pandemia vânzările de telefoane, ce urmează să cumpărăm

ACTUALITATE
5G versus 4G: cum a influențat pandemia vânzările de telefoane, ce urmează să cumpărăm

Pandemia de coronavirus și-a pus amprenta asupra comportamentului uman, din multe puncte de vedere. De exemplu, am devenit mai economi, sau suntem mai atenți la calitatea alimentelor pe care le consumăm. Totuși, experții spun că schimbările nu se opresc aici, ci vizează și comportamentul de consum în privința gadgeturilor și tehnologiei.

2020 a adus o scădere a cererii pe piața smartphone-urilor, estimată oficial ca fiind în jurul nivelului de 7%, față de evoluțiile din 2019.

Anul acesta, pe fondul redeschiderii economiilor și ridicării restricțiilor de circulație, specialiștii în marketing se așteaptă ca piața să își revină.

Oamenii se vor orienta din ce în ce mai mult către 5G 

De exemplu, analiștii de la Canalys nu prezic doar faptul că oamenii vor cere din ce în ce mai multe smartphone-uri în 2021, ci și faptul că opțiunile lor se vor îndrepta preponderent spre 5G.

Analiștii prezic faptul că, anul viitor, smartphone-urile 5G vor depăși modelele 4G în ceea ce privește livrările.

Aceste cifre nu sunt un scenariu de film SF, dacă ținem cont de faptul că, în primul trimestru din 2021, modelele 5G au reprezentat 37% din livrările globale. De asemenea, pentru întregul an 2021, experții preconizează că livrările globale ale modelelor 5G vor ajunge la 43%.

Chiar dacă experții se așteaptă la o revenire a pieței smartphone-urilor în raport cu evoluțiile înregistrate în 2020, aceștia atrag atenția asupra faptului că nu vor fi cifre impresionante. Oamenii își vor tempera într-o oarecare măsură dorința de achiziție, pe fondul scumpirilor din ultimele luni.

Deși au în vedere aceste repere, experții se așteaptă ca livrările globale de smartphone-uri să ajungă la 1,4 miliarde de unități în acest an, în creștere cu 12% față de anul trecut.

Potrivit estimărilor, anul acesta, producătorii vor încerca să obțină cel mai mult profit din oferta limitată. Acest lucru înseamnă că producătorii se vor concentra pe piețele cele mai bogate, cum ar fi China, SUA și Europa de Vest, în detrimentul Americii Latine și Africii, unde marjele de profit sunt mai mici.