Zoom, în statistici: cât de populară este aplicația de care am devenit dependenți
Zoom a publicat rezultatele financiare pe primul trimestru fiscal din 2020, iar creșterea înregistrată este absolut șocantă, pentru o aplicație de care nu ai auzit nimic în urmă cu trei luni.
În ultimele săptămâni, foarte mulți dintre noi au ajuns să fie dependenți de Zoom pentru discuții cu colegii, conferințe pe diverse teme sau interacțiuni cu profesorii de la școală. În contextul în care multe dintre interacțiunile noastre vor continua să se desfășoare online, este improbabil ca Zoom să revină prea curând în obscuritate.
În raportul fiscal pe primul trimestrul din 2020, oficialii Zoom au inclus niște statistici foarte interesante, pentru a te ajuta să-ți formezi o opinie despre popularitatea explozivă a platformei. În primul rând, numărul companiilor plătitoare de abonament la Zoom, cu peste 10 angajați, a crescut cu 354% până la 265.400.
În concordanță cu această creștere, au explodat și încasările. Pe primul trimestru, Zoom a avut încasări de 328,2 milioane de dolari, o creștere de 169% față de aceeași perioadă a anului trecut. Documentul integral cu rezultatele fiscale poate fi accesat aici.
”Apogeul a fost de 300 de milioane de utilizatori în aceeași zi, plătitori și nepletătitori, aceștia au participat la conferințe în aprilie 2020, în creștere de la 10 milioane în decembrie 2019.”, se arată în comunicatul Zoom pe marginea subiectului.
O creștere absolut uimitoare iese în evidență când ai în vedere minutele de întâlniri virtuale desfășurate prin intermediul Zoom în luna ianuarie a acestui an, comparativ cu luna aprilie, la o distanță de trei luni. În prima lună a acestui an, cei de la Zoom se bucurau că platforma lor de videoconferință relativ tânără a fost folosită pentru 100 de miliarde de minute de întâlniri pe internet. La final de aprilie, discutam de 2000 de miliarde de minute sau două trilioane.
Va fi interesant de văzut progresia interesului pentru platformă în trimestrele care vor urma în 2020. Partea interesantă este că toate scandalurile pe partea de securitate nu au afectat semnificativ numărul de utilizatori pentru o companie care, în pandemie, a avut cea mai bună profitabilă perioadă de la înființare.