Veste proastă pentru Dacia: cum și-a pus criza amprenta asupra constructorului

Veste proastă pentru Dacia: cum și-a pus criza amprenta asupra constructorului

2020 este un an extrem de prost pentru industria auto, iar Dacia nu putea face excepție. Datele la șapte luni arată un bilanț nedorit.

Dacia a început prost anul 2020, la fel ca ceilați producători. Ianuarie a reprezentat cel mai mare declin din ultimii ani pentru constructorul autohton, dar era cumva logic după sfârșitul de an care a adus creșteri. Doar că apoi a venit pandemia de coronavirus.

Și totul părea că se duce la vale. Perioada martie-aprilie a reprezentat blocaj total pentru că producția a fost oprită atunci o bună perioadă de timp. Iar cifrele după 7 luni confirmă efectele negative ale pandemiei. Dacia a bifat în această perioadă o scădere nedorită de 42%.

Scădere pentru Dacia după primele 7 luni

Constructorul auto a înmatriculat, în perioada ianuarie-iulie, 210.505 unități, după cum reiese din datele Jato Dynamics, colectate din cele 27 de state ale UE. Volumul Dacia este cu 42% mai mic decât cel înregistrat anul trecut, respectiv 362.913 vehicule, ceea ce înseamnă că au fost cu 152.000 de clienți mai puțini. Pierderea Dacia reprezintă aproximativ 1,5 miliarde de euro la capitolul venituri, în comparație cu anul trecut, scrie profit.ro.

Surprinzător e că modelul Duster (la fel și Lodgy) a avut cel mai mare declin, peste 44%, comparativ cu cifrele din 2019, însă în volume, pierderea înregistrată de Duster și de Sandero (-39%) este cea mai mare, respectiv circa 60.000 de unități Duster în minus și peste 50.000 de Sandero.

Logan s-a vândut la fe de prost: cu 17.000 de unități în minus, iar Dokker, cu 10.000. Scăderea utilitarei Dokker a fost și cea mai mică, 36,5%, cea mai apropiată de media pieței europene.

După șapte luni, Sandero este pe poziția 13, în Europa, iar Duster pe 16. După șapte luni, UE a înregistrat 1,27 milioane de autoturisme, cu 3,8% mai puține decât în iulie 2019, iar după cele șapte luni volumul pieței a urcat la 6,3 milioane, cu 34,6% mai mic decât anul trecut.

Per total, cota de piață a Dacia la nivel european e la 3,6% din totalul pieței europene de autoturisme, în scădere. În iulie 2019, era la 4%.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI