17 mart. 2020 | 16:27

Tesla știe să facă mașini electrice, dar are un mare minus la alt capitol

TEHNOLOGIE
Tesla știe să facă mașini electrice, dar are un mare minus la alt capitol

Mulți experți susțin că viitorul industriei auto e reprezentate de mașini electrice, iar Tesla a demonstrat că e deja acolo. Dar ce se întâmplă când vine vorba de mașini autonome?

Când vine vorba de mașini electrice, Tesla dă tonul. Vinde extrem de bine pe acest segment, face deja acest lucru de vreo zece ani, ceea ce i-a asigurat un start extrem de bun în domeniu. A reușit chiar să se impună în Europa, în fața unor producători uriași precum Volkswagen. Germanii au câteva modele pe piață, dar au intrat mai târziu în joc.

Când vine vorba, însă, de mașini autonome, sunt alte companii care trasează direcția. Sigur că poți auzi de niște nume din industrie, dar nu înseamnă că acele companii conduc topul. Supriza vine, însă, când e vorba de Tesla.

Constructorul condus de Elon Musk este, surprinzător, în coada clasamentului când se vorbește de sisteme performante din domeniu.

Tesla știe să facă mașini electrice și cam atât

O cercetare realizată de cei de la Navigant arată unde se situează Tesla față de alte companii atunci când vine vorba de dezvoltarea sistemelor autonome de condus. Compania a analizat aproape 20 de companii din domeniu și, pe baza a ceea ce au reușit până acum, a făcut o clasificare.

S-au luat în calcul mai multe aspecte ce țin de hardware și software, dar și  strategia de producție, de marketing, capacitatea și fiabilitatea.  Companiile au fost apoi împărțite pe diverse categorii.

Rezultatele sunt surprinzătoare. Waymo ocupă primul loc atât în strategie, cât și în execuție, plasându-l în secțiunea „Leaders”, adică undeva la categoria pionierilor.

La categoria celor care aspiră la statutul de pionieri sunt mai mulți constructori cunoscuți și diverse companii de care ai mai auzit. Producătorii auto tradiționali precum Daimler (cu partenerul Bosch), Hyundai (cu partenerul Aptiv), Toyota și Volkswagen apar la această categorie, pe lângă alte startup-uri precum Zoox, May Mobility și Yandex din Rusia, care apare pentru prima dată în clasament.

La final, sunt cei care încearcă – Volvo și alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, din care face parte și marca autohtonă Dacia. Și, culmea, tot aici se află și Tesla.

Cu alte cuvinte, compania lui Elon Musk e la coada clasamentului atunci când vine vorba de dezvoltarea mașinilor autonome.

„Tesla continuă să facă promisiuni mărețe, inclusiv își propune un milion de vehicule compatibile cu sisteme de tip robotaxi până la sfârșitul anului 2020. Cu toate acestea, performanța sistemelor sale rămâne inconsecventă și produsele sale nu se potrivesc cu modelul său de afaceri de mobilitate propus”, arată cei de la Navigant.

De precizat că cei menționați în categoriile fruntașe nu înseamnă că au și capacitatea să vină pe străzi cu propriile modele. Dar au făcut progrese uriașe în tehnologie și, la o adică, își pot oricând vinde aceste cunoștințe marilor producători.