Orașul care „se conduce singur” prin serviciul cu cele mai tari taxiuri
AutoX a anunțat astăzi lansarea publică a serviciului său de robo-taxi în Shanghai. Denumită simplu RoboTaxi, oferta AutoX se confruntă deja cu concurența din partea Didi, cea mai mare platformă de ride-sharing din China. Aceasta a lansat deja la sfârșitul lunii iunie un program pilot de robo-taxi în Shanghai.
Serviciul RoboTaxi al AutoX va fi disponibil mai întâi în districtul Jiading și va începe cu 100 de vehicule. Călătoriile cu acest serviciu pot fi rezervate prin AutoNavi, aplicația de cartografiere și rezervare a transportului deținută de Alibaba, unul dintre investitorii start-up-ului AutoX.
Ce înseamnă robo-taxi?
Deși în România încă ne obișnuim cu micile platforme de ride-sharing care au apărut în ultimii ani, state precum China nu întârzie în ceea ce privește implementarea de noi tehnologii, care să faciliteze traiul și transportul zilnic.
Robo-taxiurile sunt vehicule autonome puse la dispoziție prin diverse platforme, precum AutoX și Didi. Cele două concurează cu o listă întreagă de servicii de taxi autonome de la rivalii chinezi, cum ar fi Pony.ai, Baidu și WeRide. Toate au implementat deja programe robotizate în diferite orașe.
Alte companii, precum Momenta, se concentrează pe construirea și vânzarea de software pentru taxiurile cu funcție de auto-conducere către parteneri, ceea ce ar putea permite lansarea și mai multor flote de taxiuri autonome.
Progresul înregistrat de Momenta se datorează, în parte, sprijinului statului, deoarece guvernul chinez a creat mai multe fonduri importante pentru industrii, inclusiv pentru conducerea autonomă, pentru 5G și inteligența artificială, în încercarea de a combate impactul economic al Covid-19.
Întrebat despre peisajul concurențial, Jewel Li, responsabil șef de operare al AutoX, a declarat pentru TechCrunch că unul dintre avantajele sale este lista investitorilor, care include producătorii de echipamente originale și Alibaba.
Acest portofoliu de investitori este unic, nu numai pe piața chineză, ci și la nivel mondial. Compania are, de asemenea, o flotă robo-taxi în districtul Nanshan al Shenzhen, a adăugat ea, ceea ce înseamnă că experiența companiei în ceea ce privește cursele automate în zonele urbane dens populate nu este deloc la început.
AutoX este în prezent a treia companie, axată exclusiv pe China, care deține un permis pentru robo-taxi în California, pe care Li îl numește „permisul de conducere la cel mai înalt nivel din industria auto autonomă”. Ceilalți doi deținători sunt Waymo și Nuro.
Serviciul RoboTaxi de la AutoX va fi disponibil pentru rezervări și prin intermediul aplicației TAH Letzgo din Shanghai. Cele două companii au anunțat astăzi un parteneriat strategic prin care personal Letzgo va conduce RoboTaxi, la centrul de operațiuni AutoX din Shanghai, deschis în aprilie.
AutoX plănuiește construirea unei rețele de robo-taxiuri și în Europa.