19 aug. 2020 | 15:49

Se întâmplă pentru mii de șoferi în România. Planul se aplică în toată țara

AUTO
Se întâmplă pentru mii de șoferi în România. Planul se aplică în toată țara

În acest an se vor monta 40 de staţii de încărcare rapidă a maşinilor electrice, de către E.ON Energie şi MOL România, în cadrul proiectului NEXT-E.

Prima stație electrică a fost pusă în funcțiune săptămâna trecută în Constanța de către E.ON Energie. Până acum, E.ON Energie România a montat 17 staţii: Iaşi, Tg. Frumos (judeţul Iaşi), Cristeşti (judeţul Iasi), Roman (judeţul Neamţ), Piatra Neamţ, Taşca (judeţul Neamţ), Gheorgheni (judeţul Harghita), Sovata (judeţul Mureş), Târgu Mureş, Bacău, Suceava, Adjud (judeţul Vrancea), Bucureşti (3 staţii), Râmnicu Vâlcea şi ultima în Constanţa, după cum informează sursa.

Ultima stație de încărcare instalată în Constanța are o putere maximă de 77 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. În locaţie este instalată o staţie de tip fast charge 1×50 kW (curent continuu conectori CCS sau CHAdeMO) + 1×22 kW (curent alternativ conector Type 2), ce beneficiază de două locuri de parcare, conform Economica.net.

Automobilele electrice încep să crească, de unde și nevoia de stații de încărcare

NEXT-E este un proiect cofinanţat din fonduri europene prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF) prin care compania şi-a propus să instaleze 19 unităţi de încărcare rapidă a mașinilor electrice.

MOL urmează să instaleze alte 21 de stații. Lanțul de benzinării este partener în acest proiect.

Până în prezent, prin intermediul staţiilor NEXT-E instalate de E.ON Energie Romania, posesorii de autovehicule electrice sau hibrid au utilizat aproximativ 30.000 de kWh de energie electrică şi au parcurs peste 200.000 de km. Cele mai multe încărcări s-au făcut la staţiile din Roman, Suceava şi Iaşi, conform aceleiași surse.

Planurile sunt ca până la sfârșitul anului să fie instalat un număr de 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T).

Veștile acestea vin la timp înainte de lansarea primului model electric de la Dacia.