Să-ți încalce intimitatea, Facebook a început un război cu Apple: care este miza
Apple vrea să-ți facă viața mai ușoară și să-ți apare intimitatea în mediul online. În același timp, Facebook nu este de acord cu astfel de practici.
Facebook a inițiat una dintre cele mai greu de justificat și agresive campanii împotriva Apple. Într-o manieră aproape șocantă, oficialii companiei conduse de Mark Zuckerberg pretind că prin încălcarea intimității tale și dezvăluirea tuturor activităților pe care le întreprinzi pe mobil, de fapt, apără companiile mici. Te-ai prins?
Mecanismul la care fac referire cei de la Facebook are legătură cu reclamele personalizate, targetate sau țintite. Acestea sunt afișate de Facebook pornind de la informațiile pe care le obține despre tine în fiecare colț al internetului, din fiecare site pe care îl accesezi, fiecare aplicație pe care o instalezi și așa mai departe.
Pentru că Apple consideră astfel de practici înșelătoare, a decis să le oprească în iOS 14. De fapt, nu le va opri complet, ci doar implicit. Asta înseamnă că, dacă o aplicație vrea să-ți acceseze datele personale de pe aparat pentru a-ți personaliza reclamele afișate o poate face, iar tu poți accepta comportamentul cu pricina sau nu.
„Noile reguli pentru iOS 14 al Apple vor avea un impact negativ asupra multor întreprinderi mici care se luptă să rămână pe linia de plutire într-un internet gratuit, pe care ne bazăm cu toții mai mult decât oricând”, a scris Dan Levy, vicepreședinte Facebook pentru produse publicitare și de afaceri într-o postare pe blog.
Sub pretextul că apără interesele micilor firme și firmulițe, gigantul lui Mark Zuckerberg a cumpărat o reclamă de o pagină la fel ca cea de mai jos în toate publicațiile importante din SUA, New York Times, Washington Post, Wall Street Journal.
Acest gest disperat al Facebook vine la aproximativ o săptămână după ce Apple și-a actualizat lista de termeni și condiții pentru dezvoltatorii de aplicații. Aceștia sunt obligați acum din punct de vedere legal să declare toate datele pe care le preiau din activitatea utilizatorilor in-app și cum utilizează acele date.