13 mai 2020 | 18:17

Raiffeisen Bank dezvăluie sursa problemelor grave pe care le-a avut

ACTUALITATE
Raiffeisen Bank dezvăluie sursa problemelor grave pe care le-a avut

Spre finalul zilei de 13 mai, sistemele Raiffeisen Bank au revenit la normal. Banca a oferit o explicație, dar fără prea multe detalii.

Raiffeisen nu a oferit prea multe informații clienților prin intermediul paginii de Facebook. Banca s-a rezumat la a spune următoarele: „In prezent intampinam un incident ce impacteaza utilizarea cardurilor si afisarea informatiilor in cadrul platformelor de internet banking”.

Ca poziție în piața din România, Raiffeisen Bank e a cincea cea mai mare bancă locală după active. Problemele din 13 mai au fost puse pe seama sistemului de climatizare, după cum notează ZF. Sistemele digitale ale băncii au fost nefuncționale între orele 17.40 – 19.10.

„Raiffeisen Bank a înregistrat un incident astă seară pe aplicaţiile Smart Mobile, Raiffeisen Online în intervalul 17:50-19:10. Site-ul băncii şi tranzacţiile efectuate cu cardurile de debit au fost indisponibile circa o ora de la 17:40 la 18:30. Din primele investigaţii incidentul a fost cauzat de o defecţiune a sistemului de climatizare, temperatura a crescut şi a afectat funcţionalitatea unor servere. Banca a luat măsuri rapid şi a repus în funcţiune aplicaţiile afectate de incident începând cu ora 18:30. De la 19:00-19:15 toate serviciile băncii funcţionează normal.”
Raiffeisen Bank


Articolul original

Din informațiile disponibile la acest moment, Raiffeisen Bank se confruntă cu cea mai mare problemă din ultimii ani. E fix cum a semnalizat un client: „Banuiesc ca știți ca este tot sistemul picat plăti on-line, plati la pos, aplicații on-line, bancomate tot???!!!!”. Banca încă nu i-a răspuns.

O clientă a fost prinsă de probleme în cel mai prost moment: „Nu mai merge numic pe Raiffeisen … nici card, nici aplicația… sunt in benzinărie”.

Clienții s-au trezit cu coșul plin la casă și fără bani

raiffeisen servicii probleme 2

Cum arată site-ul Raiffeisen Bank

Pe pagina de Facebook a băncii clienții se plângă că s-au trezit în ipostaze sensibile. „Am lăsat caruciorul la casă, bag picioarele n ea de treabă”, susține un client. „Nu merge nimic de Raiffeisen, extrageri de la ATM uri cu cardurile de la alte banci, da. În rest, nici topup în Revolut, nici plata cu card sau telefon … nimic. Nici telefoanele de la Raiffeisen nu”, adaugă un altul.

„Raiffeisen, trimite pe cineva la Selgros să mi plătească cumpărăturile. Că banii mei îs pe cardul de la voi. Hai că aștept la casa 3”, a rezumat cel mai bine situația un alt client.

Raiffeisen Bank a mai avut probleme similare în 2017

Clienții au mai trecut prin astfel de probleme pe 21 octombrie 2017. Nu au funcționat site-ul, serviciul call-center sau plata cu cardul.

„O serie de componente au trebuit înlocuite şi repornite manual. Evenimentul a fost coroborat şi cu un proces de închidere de zi. Planul de continuitate a fost activat, etapele de acţiune şi implementare trebuie însă parcurse progresiv indiferent de presiunea de timp, pentru că datele şi tranzacţiile clienţilor noştri sunt prioritare.”
Raiffeisen Bank

În 2020, banca a avut probleme cu dublarea tranzacțiilor. Au fost afectați clienții ING și BCR. Banca și-a asumat oficial vina pentru acest incident.

„Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacțiile efectuate de către clienți ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm, împreună cu procesatorul de plăți, pentru remedierea situației în cel mai scurt timp posibil.”
Raiffeisen Bank

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele