Probleme la uzina Dacia din Mioveni: de ce se vorbește despre o situație „critică”

Probleme la uzina Dacia din Mioveni: de ce se vorbește despre o situație „critică”

Devine tensionată situația la uzina Dacia din Mioveni. Șeful companiei vorbește despre o situație „critică”. E motivul pentru care anul 2020 se va dovedi unul extrem de dificil.

Anul 2020 a început cum nu se poate mai prost pentru Dacia. Iar asta îi pune pe gânduri pe șefii constructorului autohton. Au fost impuse reguli mai dure privind emisiile și mulți constructori, printre care și Dacia, au fost prinși pe picior greșit pentru că nu s-au adaptat din timp.

Ianuarie a fost lună extrem de proastă pentru Dacia. Înmatriculările noi au scăzut de patru ori mai rapid decât restul pieței. Dacia a înregistrat un declin al vânzărilor de 31,4% pe piața din Europa față de ianuarie 2019. S-au înmatriculat doar 30.475 de unități.

După o lună ianuarie extrem de proastă, cota de piață a constructorului autohton a scăzut la 2,7%, de la 3,6%.

Dacia, în impas

Uzina de la Mioveni a slăbit ritmul producției, după declinul vânzărilor. Producția a fost scăzută cu 30%, potrivit Profit.ro. Așa că uzina de la Mioveni se pregătește să strângă cureaua și se gândește de unde să taie sau la ce investiții să renunțe.

“Avem nevoie să consolidăm competitivitatea uzinei de la Mioveni, sprijinându-ne pe creșterea nivelului de robotizare și pe o moderare a salariilor. Este critic, în ceea ce privește alegerile investițiilor viitoare, într-un context dificil de tranziții tehnologice și ecologice majore”, spune Christoph Dridi, șeful companiei.

Și, de aici încolo, planurile s-ar putea să se schimbe radical. Dacia anunța investiții de 100 de milioane de euro în extinderea uzinei, probabil și pentru o nouă platformă pe care eventual să aducă primul model electric. În baza acestor promisiuni, Guvernul anunțase, la rându-i, că oferă Dacia 25 de milioane de euro din această sumă.

Potrivit înțelegerii, pe porțile uzinei de la Mioveni ar fi urmat să iasă, anual, peste 400.000 de mașini, de la 350.000 în prezent. Dar investițiile vor fi amânate, după cum recunoaște șeful companiei.

“Pentru moment, am decis să suspendăm creșterea capacității de producție la uzina din Mioveni”, spune Christoph Dridri pentru Profit.ro.

De fapt, Dacia a investit doar 17% din banii anunțați – adică puțin peste 16 milioane de euro, iar statul a venit cu partea lui – doar 270.000 de euro. Nici cele 300 de locuri noi de muncă n-au fost înființate.

Ce spun angajații

Sindicaliștii Dacia susțin că problemele de la Dacia vin în contextul în care nici la Renault lucrurile n-au stat foarte bine. Îngrijorări există, evident. 

“Nu este nicio problemă gravă, momentan fiind un an mai greu în Europa și ținând cont de faptul că Renault a înregistrat niște rezultate mai slabe. La Dacia se lucrează normal, suntem un pic îngrijorați, dar nu foarte tare. Știți că Renault are niște probleme și astea se reflectă și asupra noastră, în ce privește finanțările” spune Ion Iordache, șeful sindicatului Dacia.

Cât despre o posibilă diminuare a salariilor, sindicalistul susține că șeful companiei s-a grăbit un pic cu acest aspect.

“Dumnealui are un punct de vedere ca director general, din punctul meu de vedere eu spun că va fi o negociere în funcție de inflația din România, indiferent de ce se întâmplă, chiar dacă datele nu sunt deloc favorabile pentru o negociere. Vom începe lunile acestea, în martie probabil”, adaugă Ion Iordache.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: