Problemele pe care le are Dacia Sandero: o reparație banală poate costa până la 1.000 de euro
Dacia pregătește un Sandero 3. Până când va face anunțul oficial, presa din Franța face bilanțul problemelor pe care actuala generație le are.
Mașinile Dacia s-au remarcat mereu prin prețul scăzut. Și acesta se vede în defecțiunile care pot apărea în timp. Publicația L’Automobile din Franța notează că Sandero, actuala generație, are probleme cu ambreiajul, care se poate uza prematur, dar și cu o pierdere a puterii motorului 0.9 TCe 90 CP.
„Cu câteva luni înainte de retragerea acestui model de pe piață, Sandero 3 urmând să fie lansat curând, acest mic model Dacia încă strică reputația măcii românești controlată de Renault”, notează Cédric Morance pentru publicația franceză.
Sandero e pe ultimul loc în clasamentul francezilor. E însă la egalitate cu Citroen C3. Cel mai mare reproș pentru Sandero vine din cauza sistemului MediaNav. Sistemul multimedia costă 1.000 de euro să fie înlocuit, ceea ce e enorm pentru o mașină care costă circa 10.000 de euro.
La ce te poți aștepta de la Dacia Sandero 3
Compania pregătește câteva modele pentru următorii ani. Vara acestui an ar trebui să aducă pe piață Dacia Lodgy 2 și Dacia Dokker 2. Aici vorbim însă de modele care nu sunt chiar de mass market. Spre toamnă, ne putem aștepta la Sandero 3 și Sandero 3 Stepway. Iar în primăvara lui 2021 ar trebui să fie lansat Logan 3 MCV. Tot în primăvara anului viitor ar fi rândul Spring, mașina electrică. În fine, în 2022 ar trebui să avem o Dacia Duster cu facelift. Calendarul acesta nu-i oficial însă.
În cazul Sandero 3, ce se știe până acum e că va folosi platforma CMF-B, folosită la Renault Clio. Ca motorizare, noua mașină Dacia ar folosi un motor pe benzină SCe de un litru și 75 CP, un motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP, iar motorul diesel Blue dCi de 1,5 litri ar avea 85 CP.
De precizat că cei de la Dacia pregătesc și o variantă Stepway. Ar avea un motor de 130 CP și ar fi vorba și de-o versiune hibridă – mai exact motorizarea pe sistem mild-hybrid E-Tech. E ceea ce Renaul a pus și pe Clio și aduce și pe Dacia. Motorul pe benzină ar fi de 1,6 litri.