Problema imensă de pe prima pagină a Google: afișează reclame înșelătoare în topul căutărilor
Grupul de consumatori Which? a solicitat companiei Google să își intensifice eforturile pentru a aborda reclamele înșelătoare, după ce o serie de firme dubioase au fost găsite în topurile de căutări ale browser-ului.
După ce a investigat serviciul de plată per click al gigantului tehnologic, care permite companiilor să cumpere locuri importante în rezultatele căutării, Which? a spus că pe site apar în mod regulat reclame false pentru organizații de caritate, firme de asigurări auto și firme de investiții.
Căutările Google pentru termeni de economisire, cum ar fi „cele mai bune obligațiuni” și „cele mai bune obligațiuni cu rată fixă”, au fost completate de reclame dubioase pentru serviciile de „căutare de investiții”, conform Which?, citat de The Guardian.
Pericolul poate viza pe oricine
O victimă a acestor scamatorii a pierdut 160.000 de lire sterline după ce a dat click pe un anunț care părea a fi destinat unui plan de investiții Aviva. Escrocii au vizat, de asemenea, consumatorii vulnerabili care caută ajutor pentru datorii, cu așa-numitele reclame „lead generator” care imită organizații caritabile de vârf.
Conform noilor reguli, agenții de publicitate care promovează servicii sau produse financiare trebuie să prezinte documentație pentru a-și verifica identitatea juridică și operațiunile comerciale. Dar acești agenți de publicitate au la dispoziție 21 de zile pentru a trimite documentație, iar anunțurile lor vor rămâne active în acest timp.
„Oamenii ar trebui să poată avea încredere că reclamele pe care le văd pe Google sunt legitime. Cu toate acestea, investigația noastră a relevat diferitele moduri în care escrocii au deturnat sistemele motorului de căutare pentru a viza și exploata victimele”, a declarat Jenny Ross, editor financiar Which?.
„În ciuda introducerii unor noi măsuri pentru verificarea acestor produse sau servicii financiare publicitare, solicităm ca Google să elimine această întârziere pentru agenții de publicitate din industriile cu risc ridicat. De asemenea, ar trebui să introducă etichete clare și transparente pentru anunțurile listate de agenții de publicitate care încă nu și-au validat identitatea juridică”.
Răspunsul din partea Google menționează că „protejarea utilizatorilor față de escrocherii și fraude este o prioritate cheie”.
„Pentru a preveni într-un mod mai eficient anunțurile financiare false din Marea Britanie, solicităm anumitor agenți de publicitate care promovează produse sau servicii financiare să finalizeze programul nostru de verificare a operațiunilor comerciale.
Acest lucru ne va permite să obținem mai multe informații despre identitatea agenților de publicitate, modelul de afaceri și relațiile cu terții, astfel încât utilizatorii să poată avea încredere în anunțurile pe care le văd.
Această actualizare a politicii urmează mai multor luni de implicare și contribuții din partea FCA pentru a ne asigura că ne adresăm în mod eficient actorilor răuvoitori responsabili pentru anunțurile financiare false”, a explicat Google.
În cele din urmă, până la noi măsuri mai acute din partea motorului de căutare, utilizatorii ar trebui să rămână sceptici în ceea ce privește anunțurile din browser și să se gândească de mai multe ori înainte să dea click.