16 aug. 2020 | 13:33

Photoshop introduce funcția care îți permite să vezi imaginile măsluite

ACTUALITATE
Photoshop introduce funcția care îți permite să vezi imaginile măsluite

Anul trecut, cu ajutorul New York Times și Twitter, Adobe a început să lucreze la Content Authenticity Initiative, o încercare de a reduce numărul de imagini modificate care circulă online.

Adobe a declarat că tehnologia va utiliza etichetarea și criptografierea metadatelor pentru a ajuta publicul să verifice autenticitatea imaginilor, clipurilor video și a altor tipuri de conținut.

Noua funcție va beneficia în curând de primul său test.

Compania a declarat că va oferi o versiune beta care include tehnologia nouă Photoshop în decursul acestui an.

De asemenea, intenționează să integreze funcția în Behance, rețeaua sa de rețele sociale media pentru profesioniștii din domeniul creației.

Ce presupune noul instrument?

Photoshop va adăuga etichete pe imaginile create de utilizatori, care vor oferi informații despre originile lor. Aceste etichete vor conține detalii despre fotograful inițial al imaginii, precum și informații despre locația și data la care a fost capturată fotografia.

Pentru a garanta veridicitatea acestor detalii introduse de utilizatori, etichetele vor fi semnate criptografic.

După cum se subliniază Wired, inițiativa ar putea ajuta într-o zi rețelele de socializare, precum Twitter și Facebook, în consolidarea sistemelor automate pe care marile companii le utilizează deja pentru a semnala imaginile înșelătoare.

Cu toate acestea, sistemul va fi într-atât de eficient pe cât întreprinderile și organizațiile îl vor adopta.

Pentru a face față în mod eficient tuturor imaginilor înșelătoare distribuite online, producătorii de camere, dezvoltatorii de software, rețelele de socializare și instituțiile de presă vor trebui să adopte acest standard. Iar în acest moment, este dificil de estimat dacă acest lucru s-ar putea întâmpla.

Limitarea capacității Photoshop de a răspândi dezinformarea este de mult un obiectiv pentru Adobe.

În 2019, compania a lucrat cu cercetători de la UC Berkeley pentru a crea un algoritm bazat pe învățarea automată capabil să detecteze imagini realizate cu funcția Face Away Liquify, un instrument care poate fi folosit pentru exagerarea caracteristicilor faciale ale unei persoane.

Diferența pe care o aduce noul instrument este că utilizatorii Adobe vor putea avea la dispoziție sistemul de etichetare al companiei pentru a identifica o varietate de imagini false, nu doar cele create utilizând un singur instrument, precum Face Away Liquify.