14 apr. 2020 | 12:09

Muncitorii Dacia vor reveni în fabrică: de ce toată România așteaptă decizia

AUTO
Muncitorii Dacia vor reveni în fabrică: de ce toată România așteaptă decizia

Dacia a oprit producția pe 19 martie. În aproape o lună, compania a anunțat că va readuce muncitorii în fabrică. Inițial, o vor face pe bază de voluntariat. Apoi, din 4 mai, toți vor reveni. Și cifrele ne arată de ce și România are nevoie de fabrica Dacia mai mult ca niciodată.

Compania a transmis pe 9 aprilie că a luat toate măsurile necesare pentru ca angajații să revină la fabrică în siguranță. Din 21 aprilie, activitățile de producție ale celor două uzine vor fi reluate pe bază de voluntariat. Astfel, Uzina Mecanică și Șasiuri este pregătită să redemareze activitatea în echipă redusă de lucru, iar Uzina Vehicule va relua producția în departamentul Presaj, în două schimburi. Din 4 mai vor reporni acitivitățile la ambele uzine.

Producția nu e reluată însă în cel mai bun moment pentru piața auto. Independent de situația de la Dacia și Ford, în România, în primele trei luni ale anului piaţa auto din România a scăzut cu aproape 24%.

Analiza sectorială publicată de APIA arată că, în România, în perioada ianuarie – martie, topul general pe mărci (autoturism + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 8.019 unităţi, urmată de către Volkswagen – cu 3.031 unităţi, Renault (2.587), Skoda (2.454) şi Ford (2.184).

Impactul major pe care Dacia îl are în PIB

Dacia a ajuns să reprezinte, în aproape 20 de ani, cel mai important producător din România (de orice fel). Astfel, în 2018, fabrica de la Mioveni a generat 2,7% din PIB pentru România. Cifra de afaceri a fost de 5,4 miliarde de euro.

În ceea ce privește producția de mașini, în 2018, a produs 335.261 vehicule (Sandero, Logan, Logan MCV și Duster) din care 90% au fost exportate.

Producția Dacia în 2018, independent de mașini: 561.192 motoare, 440.339 cutii de viteze, 409.093 punți față și a topit 27.442 tone de aluminiu în turnători.

Întoarcerea la lucru, după cum a spus Nicolae Pavelescu, șeful sindicatului, reprezintă o decizie așteptată de toată industria românească.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele