Metroul spre Otopeni, „oprit între stații”: de ce se reia procedura de selecție a constructorului

Metroul spre Otopeni,

A devenit extrem de întâlnită situația în care autoritățile promit una și fac alta. Marile proiecte de infrastructură, așa cum e metroul spre Otopeni, se fac în ani de zile. Dar numai că se împotmolesc încă de la început.

Metroul care ar urma să lege nordul Capitalei de Aeroportul Henri Coandă din Otopeni e unul dintre marile proiecte de infrastructură cu care defilează autoritățile. Numai că proiectul, aflat încă la start, dă semne că se împotmolește. Metrorex selectase deja șase candidați dintr-un total de 10 încriși pentru a construi prima secțiune.

Numai că firma elenă Aktor, care nu fusese aleasă, a decis să se adreseze instanței. Și a avut câștig de cauză, iar Metrorex trebuie să le reevalueze oferta.

Metroul spre Otopeni, start cu stângul

Firma elenă Aktor s-a adresat instanței pe motiv că ar fi fost descalificată pe nedrept. Iar Curtea de Apel București a admis contestația constructorului elen, care a reintrat astfel în cursa pentru execuția tronsoului 1 Mai – stația Tokyo/Băneasa.

„Admite contestaţia formulată de reclamantă, dispune anularea raportului intermediar al procedurii nr.M 09.03.01/20.12.2019, procesului verbal de evaluare M090301/441/17.10.2019 şi a actelor subsecvente şi obligă autoritatea la reevaluarea ofertei reclamantei”, se arată în decizia definitivă a judecătorilor din CAB.

Astfel, Metrorex trebuie să reevalueze oferta grecilor și să meargă mai departe cu ea în procesul de selecție.

În ce constă proiectului metroului spre aeroport

Valoarea contractului pentru secțiunea 1 Mai – Tokyo este estimată la 1,27 miliarde de lei, iar durata acestuia va fi de patru ani.   Sunt, în total, 6 stații și câteva tuneluri – unele existente, altele nu: galeria la staţia 1 Mai existentă, Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația şi galeria Tokyo şi Tunel 1 Mai – Tokyo.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preţ, cea mai importantă componentă fiind cea tehnică, cu o pondere de 60%, iar cea financiară va avea o pondere de 40%.

Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Citește și: