Mașina SF cu aproape 1.000 de cai putere e un adevărat spectacol pentru orice șofer

Mașina SF cu aproape 1.000 de cai putere e un adevărat spectacol pentru orice șofer

Aceasta este noua hypercar Le Mans de la Peugeot Sport. Mașina e un adevărat spectacol pe patru roți. Francezii și-au anunțat participarea în cursa de anduranță de la Le Mans din 2022 cu un nou model LMP1, un hibrid cu tracțiune integrală și 680 CP.

Ca hibrid, are un motor pe benzină V6 montat la mijloc, care acționează roțile din spate printr-o cutie de viteze secvențială cu șapte trepte, suplimentată de un motor care acționează exclusiv puntea din față și care este alimentat de o baterie de 900 v. Peugeot îl numește „HYBRID4 500KW”.

Aproape 1.000 CP, dar mașina are, în esență, sub 700 CP

Motorul termic este de 2,6 litri twin-turbo, producând 680 CP, în timp ce motorul electric este evaluat la 272 CP. Cu toate acestea, regulile din 2021 acoperă producția totală la 680 CP, ceea ce înseamnă că aceste cifre se vor ajusta după cum este necesar. În termeni simpli, puterea motorului va fi limitată până la epuizarea bateriei.

Motorul electric este permis să funcționeze în pitlane, dar dincolo de acesta, este permis doar peste 121 km/h. Ceea ce înseamnă pentru curse și în viraje cu viteză mai mică, că mașina va fi cu tracțiune spate, efectul complet 4WD al motorului care funcționează în tandem fiind disponibil doar pe linii drepte lungi și prin viraje cu viteză mai mare. Motorul electric poate acționa și ca alternator pe motor, crescând puterea totală la 700 CP.

Sună complex, dar vor exista senzori montați pe fiecare roată, pentru a „transmite nivelurile de putere măsurate la toate cele patru roți către FIA ​​în timp real, pentru a garanta puterea maximă specificată de balanța de performanță (BoP)”, după cum notează Top Gear.

A fost dezvoltată alături de Total, iar motorul este nou, creat special pentru această cursă. „Am considerat inițial un singur turbo, dar acest lucru ne-ar fi împiedicat să atingem obiectivul centrului de greutate al motorului nostru”, spune François Coudrain, directorul WEC Program Powertrain. „Un bloc V6 twin-turbo oferă cel mai bun compromis între tehnologie, greutate, ambalarea componentelor auxiliare ale motorului, fiabilitate și performanță”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: