Mașina asta e electrică, o parchezi oriunde și te plimbă cât Dacia electrică
Micro-mașinile au ajuns în cel mai bun moment: tehnologia pentru electrificare e mai ieftină, stațiile de încărcare sunt disponibile și ele au autonomie suficient de bună cât să le folosești. Cea mai nouă, și-o alternativă aparte la Dacia electrică, se numește Microlino. A fost lansată împreună cu un scuter electric cu trei roți numit Microletta.
Microlino e o mașină care cântărește 513 kilograme, are o viteză maximă de 90 km/h și-o autonomie de 200 kilometri. De la zero la 50 km/h ajunge în cinci secunde. De ce 50 km/h? Pentru că mașină, după cum vezi și din poze, a fost gândită pentru oraș. Nu-i chiar ca Dacia electrică, pe care ai putea-o folosi și în medii mai vitrege.
Despre proiect se discută de aproape doi ani. Compania a reușit, până la urmă, să creeze acel concept. Și-a prezentat și Microletta, un scuter electric cu trei roți care să-ți înlocuiască și bicicleta, și trotineta, și alte mijloace proprii de transport. Ajunge la 80 km/h și costă 4.900 euro. Încă nu-i cert când va fi livrată.
Cât costă alternativa la Dacia electrică pentru oraș?
Microlino costă 12.000 de euro și va fi livrată în 2021. Compania a spus că are deja 17.000 de precomenzi și nu-i deloc exclus să fie adevărat.
Sigur, are un design ciudat, dar pentru oraș nu te-ar interesa prea mult asta. Găsești ușor loc de parcare – chiar gratis în București, de exemplu – și te duce dintr-un punct în altul. Totodată, cu siguranță nu va fi singurul model de tipul acesta pe care îl vom vedea. Cât așteptăm Dacia Spring, alți producători se duc către automobile electrice micro.
Citroen Ami e alt exemplu. Mașina poate transporta lejer două persoane și e 100% electrică. Motorul are 8 CP și o viteză maximă de 45 km/h. Astfel, în Europa, poate fi condusă încă de la 16 ani, fără permis de conducere. Spre deosebire de Microlino, aceasta e fix înlocuitor de bicicletă sau scuter clasic.