04 nov. 2020 | 14:25

Lovitura dată de IKEA în România și nu numai. În plină pandemie grupul suedez a înflorit

CHESTII
Lovitura dată de IKEA în România și nu numai. În plină pandemie grupul suedez a înflorit

În ciuda situației medicale, IKEA a venit cu un anunț neașteptat. Potrivit grupului, a fost o schimbare importantă între august 2019 și 2020.

Potrivit datelor grupului Inter IKEA, în ultimul an a cunoscut o creștere accelerată. Asta în condițiile în care actuala criză provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19) a stimulat dorința consumatorilor de a cheltui mai multe pentru casele lor. Pe scurt, profitul înainte de taxe a crescut cu 13%, la 2,02 miliarde de euro, după ce în precedentul an fiscal creșterea profitului a fost de 5%.

De notat însă că, în septembrie, grupul Inter Ikea a anunțat un declin al vânzărilor de 4% în perioada august 2019 – 2020, la 39,6 miliarde de euro, ca efect al pandemiei și a închiderii temporare a magazinelor. Totuși, vânzările în septembrie și octombrie au cunoscut o creștere impresionantă. Conform grupului suedez, tendința consumatorilor de a cheltui mai mult pentru casele lor va continua.

Cifrele IKEA, confirmate și de tendința cumpărăturilor

O analiză recentă a agenției Optimized a arătat că de Black Friday românii sunt interesați și de mobilă, și de noutățile pe care le pot cumpăra pentru casă.

Optimized estimează că va fi înregistrată o creștere a cererii pentru produse din următoarele categorii: electronice pentru casă și uz personal, articole Home & Deco (peste 150% creștere în
volumul de căutări legate de mobilă în perioada stării de urgență din România), dar și jocuri și jucării în special în contextul limitării deplasărilor. Nu în ultimul rând, cererea va fi completată de cadourile de sărbători, cum ar fi produsele de îngrijire personală sau cărțile și produsele de divertisment.

La ediția precedentă, în săptămâna Black Friday, au fost înregistrate creșteri de peste 20% în volumul de căutări pe următoarele categorii: Home & Garden (inclusiv mobilă), electronice pentru casă și uz personal, fashion, beauty & care, cărți și literatură. Optimized a remarcat și o creștere cu 22% a căutărilor realizate de pe dispozitive mobile.