Lovitură pentru Dacia, șefii în ședință de urgență: anunțul despre Sandero a venit acum

Lovitură pentru Dacia, șefii în ședință de urgență: anunțul despre Sandero a venit acum

Dacia a primit o lovitură la care nu se aștepta, iar șefii de la Mioveni trebuie să regândească imediat strategia. Anunțul are legătură cu modelul Sandero.

2020 a fost un an prost pentru industria auto, dar nu toți constructorii au primit șocuri similare. Dacia, spre exemplu, dădea semne de revenire în această toamnă, dar anunțul despre Sandero a cam tăiat din elan. Datele celor de la Jato Dynamics arată o premieră nedorită pentru constructorul autohton în ultimii ani.

Dacia Sandero a dispărut din Top 10 al celor mai bine vândute mașini la nivel european, iar declinul vânzărilor e cumva explicabil. Totul ține de schimbarea generațiilor, respectiv lichidarea stocurilor dealerilor înainte de sosirea noilor modele.

Dacia Sandero nu mai e în top 10 mașini la nivel european

Analiza celor de la Jato Dynamis se referă la vânzările de automobile în Europa în luna octombrie. Și sunt acolo câteva surprize plăcute pentru unii constructori. Pentru Dacia, însă, vestea nu e una bună. Modelul Sandero nu mai e în top 10.

Constructorul autohton speră să recupereze cu noua generație, care apare pe piață anul viitor.

Cum spuneam, alți constructori se pot lăuda cu performanțe mult mai bune. Volkswagen, spre exemplu, a primit vestea că modelul electric compact VW ID.3, lansat în acest an pe piața europeană, a depășit în luna octombrie, pentru prima dată, mașinile electrice care aveau deja tradiție pe continent. Inclusiv Tesla, ceea ce e o performanță în sine.

Renault Zoe, Hyundai Kona sau mai celebrele BMW i3 și Tesla Model 3 au fost depășite în vânzări de VW ID.3, odată cu lansarea acestuia pe piață. După ce luna trecută urcase deja pe podiumul celor mai vândute automobile, acum compacta electrică de la VW a depășit 10.000 de unități și s-a instalat pe primul loc.

Astfel, cele mai vândute automobile electrice în luna octombrie au fost VW ID.3, Renault Zoe și Hyundai Kona, în timp ce cele mai vândute vehicule hibrid au fost Mercedes A Class, la categoria PHEV, și Toyota Yaris, la categoria Hibrid și Mild Hibrid. Singurul hibrid fabricat în România, Ford Puma, a înregistrat o nouă creștere, cu un volum de peste 9.600 de unități ale motorizării mild-hybrid, situându-se pe locul 4 în Europa.

În total, cu tot cu motorizările clasice, Puma a înregistrat 14.430 unități, fiind al cincilea cel mai vândut SUV.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI