Impresii despre Dacia Duster pe GPL: SUV-ul low cost e acum și mai ieftin
Dacia Duster pe GPL a fost cea mai așteptată mașină a producătorului la începutul anului. E tot low cost, dacă o compari cu modele similare, dar acum e și mai ieftină dintr-un singur motiv.
Dacia Duster pe GPL are două scopuri: ajută producătorul să se conformeze normele mai aspre de poluare din UE și diversifică un pic gama. Totodată, pentru client, versiunea GPL are un scop foarte precis: combustibilul e mai ieftin.
De acum, Dacia Duster va putea fi cumpărată și în versiune GPL cu motor 1.6 SCe. Are 115 CP. Mașina testată de publicația La Gazetta dello Sport a venit cu echiparea Prestige, adică vopsea metalizată și sistem de pornire fără cheie. Prețul unei astfel de versiuni e de 17.800 euro.
Acest model testat de italieni e însă dual, în sensul că poți trece între GPL și benzină, când ai nevoie. Pe acest model, sistemul de comutare este în stânga volanului și are un indicator vizual, ca să știi când e activ. Totuși, o critică e că acest indicator putea fi integrat în consola centrală.
Dacia Duster pe GPL e ca orice Duster, evident
Laudele pe care le-a primit Duster de-a lungul timpului rămân valabile. E ieftin, spațios – atât în portbagaj, cât și în interior – și nu impune mai multe pretenții decât ar putea duce.
Motorul 1.6 SCe de 115 CP e aspirat și sistemul GPL a fost făcut de Landi Renzo și montat direct în fabrică. Partea proastă e că această versiune de Dacia Duster e disponibilă doar cu tracțiune față și cutie manuală cu cinci trepte.
Dacă treci pe GPL, motorul ajunge la 109 CP și trebuie să schimbi viteza la turații mai mici. Rezervorul are 32 litri și costă până în 90 de lei (în România) să faci un plin. Consumă cam 7,6 litri la 100 de kilometri și faci cam 400 de kilometri cu un plin.
Altfel, rămâne o Dacia Duster clasică: e low cost când o cumperi și cu GPL ai putea ajunge pe low cost și cu cât bani combustibil.