Guvernul obligă instituțiile publice să-ți facă viața mai ușoară: „Tehnologia ne ajută să salvăm vieţi”
Românii vor putea, în sfârșit, să trimită solicitări în format electronic, cu tot cu semnătură electronică, către toate instituțiile publice din România.
Guvernul aprobă o măsură care va fi utilă pentru toți românii care vor să trimită solicitări către instituții de stat în această perioadă. Toate acestea vor putea fi trimise online și nu vor avea nevoie de o semnătură din pix: vor fi recunoscute și semnăturile elctronice.
Instituțiile nu vor avea doar obligația să accepte toate documentele cu semnătură electronică, ci vor fi nevoite și să furnizeze răspuns la acest tip de cereri tot în format electronic.
Măsura este adoptată în baza unei ordonanţe de urgenţă aprobate de Guvern, spune preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Sabin Sărmaş. „Contextul pandemiei de coronavirus ne-a demonstrat încă o dată cât de importantă este tehnologia în ceea ce priveşte serviciile publice pentru cetăţeni. Ne-a demonstrat, din păcate, de această dată – sau din fericire – că tehnologia, pe lângă timp şi stres, poate să ne ajute să salvăm vieţi”, a declarat Sabin Sărmaș.
Instituțiile publice din România sunt obligate să accepte documente cu semnătură electronică
După publicarea ordonanței de urgență în Monitorul oficial, fiecare instituție publică va fi obligată să-și publice în mediul online procedurile prin care cetățenii vor putea trimite aceste documente. Acele instituții care nu au reușit să ajungă la un grad de tehnologizare suficient de avansat, vor putea primi actele cu semnătură electronică pe mail. Ulterior, acestea vor primi sprijin din partea Autorităţii pentru Digitalizarea României în vederea automatizării fluxului de primire a documentelor.
„Cred că astăzi, într-o ordonanţă de urgenţă de doar 6 articole, Guvernul Orban a adoptat cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani. De fapt, este fără dubiu acest lucru, întrucât de astăzi sau de la momentul publicării ordonanţei de urgenţă în Monitorul Oficial cetăţenii (…) vor putea să depună solicitări către toate instituţiile publice online, semnate electronic, vor avea această posibilitate”, a mai precizat președintele ADR.