25 feb. 2020 | 11:20

Gabriela Firea, pas în spate: ce se întâmplă cu taxa Oxigen

ACTUALITATE
Gabriela Firea, pas în spate: ce se întâmplă cu taxa Oxigen

Gabriela Firea s-a tot jucat, în ultima perioadă, cu taxa Oxigen, cea prin care voia să scape de mașinile vechi de pe străzi. Între timp, a luat o decizie.

Zilele trecut, îți povesteam despre haosul din Primăria Capitalei pe subiectul taxei Oxigen. Adică acea vinietă care trebuia plătită de toți șoferii cu mașini vechi care mai doreau să circule pe anumite străzi. De asemenea, potrivit proiectului votat de CGMB, circulația unor anumitor modele extrem de poluante era total interzisă în centrul orașului.

Se stabilise un calendar de implementare a acestor măsuri, un plan de sancțiuni. Singurul lucru care nu era foarte clar era cum puteau fi identificați șoferii. Gabriela Firea s-a gândit și s-a răzgândit. Și, în cele din urmă, a anunțat că renunță la această taxă.

Deși tot edilul-șef era cel care o promovase intens și venise cu proiectul.

De ce renunță Gabriela Firea la taxa Oxigen

Weekend-ul trecut, primarul general al Capitalei susținea că așteaptă opiniile bucureștenilor cu privire la această taxă. O consultare, așadar, făcută pe Facebook și abia DUPĂ ce proiectul a fost votat.

Marți, edilul-șef și-a anunțat și decizia.

„Lupta trebuie să continue. De aceea ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru centura ocolitoare a Capitalei. Vinieta este o măsură, a funcționat în alte țări, la noi nu funcționează. (…) Este responsabilitatea Guvernului să ia măsuri pentru toate orașele poluate din România, iar Bucureștiul nu e cel mai poluat oraș. Solicit Guvernului să ia măsuri împotriva poluării”, a spus Gabriela Firea într-o transmisiune video pe Facebook.

Proiectul privind taxa Oxigen a fost votat încă de anul trecut în Consiliul General al Municipiului București. Data intrării în vigoare era 1 ianuarie, dar termenul fusese împins până la 1 martie 2020.

Acum, rămâne de văzut cum va fi abrogat acest proiect.

Taxa a stârnit controverse încă de la început. Spre exemplu, compania Deloitte se întreba dacă este corectă taxarea pe normă de poluare (EuroN) sau ar trebui taxat consumul de carburant (amprenta de carbon)? Specialiștii arătau că o mașină veche, cu care se circulă puțin, poluează mai puțin decât una nouă, cu care se circulă mai mult.