După un proces de restaurare, o Dacia MaxiBreak este pusă în vânzare pentru publicul pasionat. Prețul este cu adevărat surprinzător.
Din cele 16 unități Dacia MaxiBreak, exemplarul restaurat poate fi considerată o perlă pentru cei pasionați de vechile modele de vehicule ale mărcii românești.
Conform anunțului este vorba despre o Dacia 1410 MaxiBreak CN1 a fost fabricată în 1993 și omologată cu 8 locuri.
Proprietarul susține că mașina a fost reconstruită de la zero, începând de la caroserie, mecanică, electrică și interior. Iar întreg procesul de restaurare a fost documentat pe pagina de Facebook, creată de proprietar.
Prețul cerut pentru acest exemplar Dacia MaxiBreak este de 15.000 de euro.
Povestea ineditei mașini limuzină Dacia Maxibreak începe în anul 1982 când începuse să se experimenteze o serie de versiuni auto bazate pe modelele fabricate de Dacia.
Proiectul Dacia Maxibreak a pornit de la versiunea break normală și a presupus o creștere a dimensiunii ampatamentului și prelungirea planşeului, iar caroseria a fost ranforsată.
Capacitatea de transport a mașinii era de opt pasageri. O astfel de raritate, și atunci, și acum, a fost pusă în vânzare după ce a suferit un proces lung de restaurare.
Dacia Maxibreak a fost creația inginerului Nicolae Cosmescu și a echipei sale de la IATSA Ștefănești, din județul Argeș.
La finalul lucrărilor, Dacia Maxibreak avea o lungime totală de 5,125 m, cu o capacitate de 8 locuri pe 3 banchete, dar era echipată cu un motor de 1.397 cmc, care trăgea din greu caroseria imensă.
La această capacitate de transport, e ușor să-ți imaginezi că, atunci când mașina transporta numărul maxim de persoane, nu se mișca prea rapid.
“Limuzina” – care a fost folosită mai degrabă cu rol de ambulanță – se deplasa cu aproximativ 10 km / h, potrivit relatărilor de pe forumul Dacia Club, ale unor posesori de Dacia Maxibreak.
Prototipul nu a ajuns niciodată în posesia românilor de rând, așa că ocazia aceasta nu poate fi ratată.