Fiscul, obligat să se digitalizeze: ce promite ANAF pentru jumătate de milion de firme

Fiscul, obligat să se digitalizeze: ce promite ANAF pentru jumătate de milion de firme

ANAF a promis pași mari spre digitalizare și spre îmbunătățirea serviciilor oferite cetățenilor. Mare lucru nu prea s-a întâmplat, dar lucrurile încep să se miște, dacă te iei după promisiunile ministrului de Finanțe.

Dacă te numeri printre cetățenii care interacționează des cu serviciile statului, atunci știi că lucrurile nu merg întotdeauna bine. ANAF e o instituție importantă în acest proces și ar trebui să grăbească procesul de informatizare promis. Pași se fac, chiar dacă sunt mici.

Acum, ministrul Finanțelor susține că ziua de miercuri, 10 iunie, e prima în care casele de marcat ale firmelor se conectează la ANAF. Florin Cîțu arată că 550.000 de firme vor beneficia de acest lucru până la sfârșitul anului și vor arăta în timp real bonurile fiscale. E o măsură care poate stopa evaziunea fiscală.

Dar i-ar putea scuti și de niște drumuri pe patroni.

Promisiuni ANAF: cum funcționează casele de marcat

Primele case de marcat vor fi conectate la ANAF în timpul zilei de miercuri. Invitat la Realiteaa Plus, ministrul Finanțelor a vorbit din nou despre importanța digitalizării. El crede că e o componentă importantă din reformarea sistemului bugetar. Și asta înseamnă și bani în plus la buget.

„Estimez că după ce facem anul acesta case de marcat, proiectul fişier electronic, e-facturare, anul viitor o sa vină la buget cam două puncte procentuale, aceasta înseamnă 20 de miliarde de lei în plus. Aceasta înseamnă că trecem de la 30% la 32% din PIB doar cu informatizarea”, a apreciat ministrul Finanţelor. În al doilea rând, şeful de la Finanţe susţine că informatizarea permite redimensionarea aparatului bugetar. „Informatizarea face naturală redimensionarea. Nu trebuie să o faci ca ministru. Natural, prin informatizare se face redimensionarea”, a spus Florin Cîţu.

De precizat că, în acest moment, conectarea caselor de marcat la ANAF reprezintă o primă fază a întregului proces. De la 1 iulie se va trece la colectarea informațiilor de la 50.000 de mari companii companii. Din septembrie încep 50.000 de firme mijlocii, iar din noiembrie, toate cele 450.000 de companii mici.

Platforma software a fost donată Ministerului Finanțelor Publice de către Asociația pentru Tehnologii Avansate. Printre documentele pentru care patronii nu mai trebuie să-și bată capul să le depună se numără și formularul A4200, care urmează să fie eliminat la capătul acestui proces.

Filtrarea se face pe datele firmei: CUI, sediu, tip produs/serviciu, stradă, cod CAEN, dar și alți parametri de identificare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI