Revoluția în agricultură începe de la aceste ferme verticale
O nouă fermă verticală, care se deschide la periferia orașului Copenhaga, Danemarca, va începe să producă aproape o mie de tone de verdețuri pe an. Fermele verticale care funcționează cu ajutorul roboților ar putea fi viitorul agriculturii.
Startup-ul danez Nordic Harvest s-a asociat cu compania taiwaneză de tehnologie agricolă YesHealth Group, pentru a crea instalația.
Plantele sunt cultivate pe 14 rafturi stivuite, însumând peste 75.000 de metri pătrați, și se bazează în totalitate pe hidroponică și lumini LED și nici măcar nu necesită pesticide. Energia va proveni exclusiv din energia eoliană, făcând instalația complet neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon.
Roboții automatizați vor fi folosiți atât pentru plantarea semințelor, cât și pentru verificarea acestora în fermele verticale
La fel ca majoritatea celorlalte ferme interioare, instalația folosește o tehnologie care cultivă alimente cu puțină apă și nu necesită utilizarea pesticidelor. De asemenea, evită riscul de apariție a focarelor de boli, cum ar fi salmonella, care se poate întâmpla în fermele în aer liber.
Compania produce, de asemenea, propriile lumini LED, care au devenit mult mai eficiente în ultimul deceniu – electricitatea este unul dintre cele mai mari costuri ale acestui tip de agricultură.
Odată ce vor funcționa la capacitate maximă până la sfârșitul anului viitor, spun creatorii săi, instalația va putea genera o tonă de alimente pe an. Produsele pot fi recoltate de până la 15 ori pe an, fără a fi nevoie de sol sau lumina zilei.
Nordic Harvest prevede că alte facilități masive precum aceasta ar putea avea un impact major asupra aprovizionării globale cu alimente proaspete. De fapt, fermele verticale care acoperă o suprafață de 20 de terenuri de fotbal ar putea crește suficiente produse verzi pentru întreaga Danemarca, susține startup-ul, potrivit Fast Company.
Facilitatea de la Copenhaga nu va fi probabil ultima fermă verticală a companiei YesHealth. Compania taiwaneză speră să se extindă și pe piețele din Asia de Est și Orientul Mijlociu în 2021.