Facebook îți pune în pericol viața prin aceste minciuni lăsate „la liber”
Poate ai impresia că Facebook nu face mare lucru ca să curețe rețeaua de conținut mincinos. De acum nu mai e chiar o bănuială.
Doar aproximativ 16% din dezinformările medicale postate pe Facebook sunt detectate de filtrele gigantului social media. Restul de conținut de 84% nu este niciodată etichetat ca neadecvat, conform Business Insider. Acest lucru înseamnă că nenumărați utilizatori Facebook văd informații medicale potențial periculoase, înșelătoare, fără niciun fel de avertizare că acestea nu sunt exacte.
Facebook nu face față dezinformării
Raportul, redactat de grupul de activism nonprofit Avaaz, a numit eșecul Facebook de a verifica sau de a marca dezinformarea drept o „amenințare majoră” pentru sănătatea publică. În ancheta grupului s-a constatat că 174 de dezinformări de pe Facebook au fost vizualizate de 3,8 miliarde de ori în ultimul an.
Grupul a descoperit că dezinformarea n-a fost observată de Facebook, deoarece a fost repostată pe alte pagini sau uneori tradusă în limbi noi.
„Facebook nu are încă toate instrumentele să aplice eficient aceste soluții la scara și sofisticarea necesară pentru a învinge această infodemie, în ciuda apelurilor repetate din partea medicilor și a experților în sănătate pentru a face acest lucru.”
Avaaz
Facebook schimbă modul în care ajung la tine informații despre COVID-19
Facebook s-a lăudat în mod repetat cu eforturile sale de verificare a postărilor și cu alte încercări de a reduce dezinformarea și a declarat pentru BBC News că raportul „nu reflectă pașii pe care i-a făcut rețeaua de socializare”.
Rețeaua socială s-a străduit să combată dezinformarea virală cu privire la pandemie. Facebook face încă un pas pentru a îngreuna răspândirea informațiilor neadevărate despre pandemia coronavirusului. Rețeaua socială va începe să afișeze un pop-up care apare de fiecare dată când un utilizator distribuie un link către conținut despre COVID-19.
Notificarea va include un link către centrul de informare al coronavirusului al Facebook și va include detalii despre vechimea articolului și când a fost distribuit pentru prima dată. Facebook a lansat o actualizare similar luna trecută, care dă avertismente similare atunci când utilizatorii împărtășesc articole din știri mai vechi.