Cine ar putea lua decizii pe Facebook în locul lui Mark Zuckerberg și cum ne va ajuta asta
Mark Zuckerberg a anunțat mai de mult un plan prin care n-ar mai fi el persoana care să ia anumite decizii finale în ceea ce privește platforma Facebook.
În 2018, CEO-ul companiei anunța crearea unui board independent al cărui scop ar fi monitorizarea activității de pe platformă. Partea interesantă e că acesta ar avea autoritate extrem de mare în companie, pentru că deciziile sale ar putea fi luate chiar și în ciuda termenilor și condițiilor de pe platformă și chiar și în ciuda lui Mark Zuckerberg.
De exemplu, dacă un utilizator consideră că o postare a fost eliminată fără un motiv întemeiat de pe platformă, acesta poate face apel către acest board independent. În cazul în care acesta decide să anuleze decizia Facebook, această decizie ar fi cea finală, chiar dacă Zuckerberg sau oricine altcineva din companie nu este de acord cu ea.
Pentru asta, compania ar pune la bătaie aproximativ 130 de milioane de dolari. Cele 130 de milioane de dolari ar reprezenta fonduri suficiente pentru primii șase ani. Mai departe, compania promite că va continua să ofere bani pentru acest proiect.
Ce va face boardul independent pentru utilizatorii Facebook
În 2018, Mark Zuckerberg vorbea într-o postare pe blogul companiei despre dificultatea „controlării” unei comunități de două miliarde de utilizatori. În acest sens, a venit cu ideea înființării unui board independent de restul companiei care să contribuie la bunăstarea lucrurilor de pe platformă.
„Scopul acestui organism ar fi să mențină principiul de a da voce oamenilor, recunoscând totodată realitatea păstrării în siguranță a oamenilor”, menționa Zuckerberg în nota sa din noiembrie 2018.
Opțiunea ar fi extrem de utilă pentru utilizatorii care se simt nedreptățiți în legătură cu deciziile Facebook care privesc activitatea lor pe platformă. În cazul în care o postare a unui utilizator este ștearsă de pe platformă, acesta poate face un apel către companie. În cazul în care nu este mulțumit de rezultat, utilizatorul poate apela apoi la acest board independent, pentru o părere obiectivă într-o anumită situație.
Când se va implementa această măsură
Deși Facebook a oferit mai multe informații despre ce înseamnă, de fapt, acest proiect și cum crede că ar contribui la îmbunătățirea experienței de pe platformă, nu a anunțat și o dată exactă de lansare a acestuia. Tot ce știm este că board-ul ar urma să își înceapă activitatea undeva în 2020.
Board-ul va fi alcătuit dintr-un grup global cu expertiză în diverse discipline. Facebook spune că aceștia vor avea obligații față de utilizatorii de pe platformă și nu față de companie. Partea bună e că board-ul va face publice toate deciziile pe care le ia și, de asemenea, va realiza și rapoarte anuale care vor include și informații legate de numărul și tipurile de cazuri analizate de board, dar și informații legate de răspunsurile și implementările realizate de Facebook.
Compania a numit deja primul lider al board-ului. Este vorba despre Thomas Hughes, fost director executiv al Article 19, un grup britanic care se concentrează pe libertatea de exprimare și de informare.
Rămâne de văzut dacă Mark Zuckerberg se va ține de promisiune și va implementa acest instrument, în interesul utilizatorilor rețelei sociale.