Epidemia a lovit Apple pe piața de la care avea cele mai mari așteptări

Epidemia a lovit Apple pe piața de la care avea cele mai mari așteptări
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
10:52 10.03.2020

Epidemia de coronavirus a speriat o lume întreagă. Dincolo de panică și mesaje agitatoare, impactul economic există. Iar Apple simte din plin asta.

Epidemia de coronavirus va impacta puternic economia mondială. Specialiștii vorbesc de o frână bruscă a creșterii la nivel mondial, cu multe afaceri din diverse domenii afectate. Cum era normal, e afectată și industria tehnologică.

Coronavirusul a apărut în China, a doua mare economie a lumii. Asiaticii au fost primii care au simțit pe pielea lor efectele dezastruoase. Dar nu numai companiile locale au fost afectate. Au fost și marile companii prezente acolo.

În frunte cu Apple.

Apple suferă de pe urma epidemiei

Luna februarie a fost pentru Apple una dureroasă. Efectele s-au resimțit puternic pe piața chineză, acolo unde americanii au vândut cu 500.000 de telefoane mai puține decât în aceeași lună a anului trecut. A fost o frână bruscă și totul a fost cauza de epidemia de coronavirus.

Apple a vândut, în februarie 2019, 1,27 milioane de telefoane. Luna trecută, însă, vânzările s-au oprit la 494.000 de unități.

Situația de criză a scăzute cererea, multe fabrici au fost închise o perioadă de timp, iar în lanțul de aprovizionare au apărut probleme. Magazinele Apple, de exemplu, au fost închise pentru aproximativ două săptămâni în luna februarie.

În total, producătorii de telefoane au vândut în China, în luna februarie, 6,34 milioane de dispozitive. E o scădere de aproape 55% față de aceeași perioadă a anului trecut, arată cifrele guvernamentale. A fost, de altfel, cea mai proastă lună din 2012 încoace, de când se analizează astfel de date.

Dispozitivele Android, pe de altă parte, în frunte cu telefoanele Huawei și Xiaomi, mărcile care se vând cel mai bine în China, au scăzut de la 12,72 milioane în februarie 2019 la 5,85 de milioane.

Analiștii estimează că primul trimescu va aduce scăderi pentru toți producătorii. Practic, la sfârșitul lunii aceștia ar putea constata că vânzările au scăzut cu aproximativ 40% față de aceeași perioadă a anului trecut.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI