Empatia este materie de școală în cea mai fericită țară din lume: la ce ajută
Prea puțini oameni înțeleg o aptitudine precum empatia, beneficiile derivate din acest talent și consecințele sale pe termen lung. Într-o țară europeană, empatia este materie la școală, iar oamenii au devenit mai fericiți.
Ca referință, empatia este o componentă crucială a interacțiunii umane. Împreună cu manifestările de compasiune și bunătate, empatia facilitează dezvoltarea unor relații mai puternice între oameni. Întărește legături și, în mod autentic, te face mai uman.
Dincolo de facilitarea unor relații puternice și sănătoase între oameni, empatia te ajută și pe tine, de unul singur. Îți lărgește orizonturile, te face mai eficient la muncă și facilitează o rată mai mare de succes în viață. Pentru că și-au dat seama de mult timp de toate aceste lucruri, danezii au introdus empatia ca materie în școli încă din 1993. Aceasta nu este o oră opțională.
Nu a durat mult până când s-au văzut rezultatele. Când primii copii care au învățat empatia au început viața de adult, Raportul de Fericire al ONU a pus Danemarca pe harta celor mai fericite țări din lume. De șapte ani, danezii se află constant în top trei.
Un grup de psihologi danezi și autorii cărții Modul danez de parenting (creștere a copilului) sunt de părere că secretul fericirii oamenilor din această țară este o consecință a sistemului educațional care pune accent pe dezvoltarea emoțională a copiilor. Empatia este o aptitudine, așa că studierea ei de la o vârstă fragedă ajută copii să fie mai competenți din punct de vedere emoțional și social. În același timp, reduce rata evenimentelor de bullying și-i ajută să fie mai de succes în viață.
Oamenii de succes nu operează de unii singuri, ci au nevoie de ajutor pentru a dobândi rezultate de succes în viață, așa că orele de empatie promovează crearea unor lideri mai buni, antreprenori și manageri adevărați. Această materie aparent neobișnuită este predată încă din clasa întâi, de la vârsta de șase ani și continuă pentru următorii zece ani. În fiecare săptămână, timp de o oră, copiii participă la ora de empatie. În acele momente, copii pot discuta liber orice problemă cu care se confruntă, legată sau nelegată de școală, iar colegii facilitează rezolvarea ei prin sfaturi și opinii. Profesorul este doar un simplu moderator al dialogului și încurajează copii să asculte cu adevărat, pentru a oferi un sfat util, fiabil.