Elon Musk are planuri mari: cum vrea să se îmbogățească de pe urma rivalilor

Elon Musk are planuri mari: cum vrea să se îmbogățească de pe urma rivalilor

Elon Musk înseamnă Tesla și Tesla înseamnă Elon Musk în egală măsură, iar acest lucru îl poți afirma fără dubiu. Având în vedere nivelul la care a ajuns constructorul auto electric, șeful companiei crede că a venit timpul pentru a negocia și alt tip de înțelegeri.

Elon Musk e văzut drept un vizionar în industria auto electrică, iar Tesla a reușit să se impună puternic în această zonă. Acum, susține că vrea și alte tipuri de înțelegeri. Declarativ, Musk susține că Tesla este deschisă la acordarea de licențe software și furnizarea de baterii și sisteme de propulsieși și către alți producători care au mers pe acest drum.

E, de altfel, ritmul dictat în industrie și care trebuie urmat pentru asigurarea competitivității.

Numai că nimic nu e gratis. Și Musk știe asta.

Tesla lui Musk vrea să se îmbogățească și de pe urma rivalilor

Tesla a furnizat deja baterii pentru Mercedes și Toyota, conform unor acorduri de parteneriat separate, dar vrea să continue acest gen de înțelegeri și cu alți producători. E un domeniu profitabil, mai ales că mare parte din prețul unei mașini electrice e reprezentat fix de baterie.

„Tesla este deschisă la acordarea de licențe software și furnizarea de baterii și sisteme de propulsie. Încercăm să accelerăm trecerea la energia sustenabilă, nu vrem să ne zdrobim concurenții”, afirmă Musk pe Twitter.

Tesla are planuri în domeniul bateriilor și chiar lucrează la un sistem revoluționar. Planurile sunt puse în practică la fabrica sa din Fremont, California, dar lucrează pe partea de baterii și cu Panasonic și cu o altă companie chineză.

Tesla mizează pe o tehnologie care ar putea face ca bateria să nu mai funcționeze cu cobalt. E un material care se regăsește în toate bateriile litiu-ion și au existat și câteva controverse legate de acest lucru. Problema e că e dificil de obținut și sunt deja acuze la adresa Tesla și altor companii că exploatează minori în minele de cobalt. Mai mult, există presiuni din partea organizațiilor de mediu, care susțin că minele de cobalt, cum sunt cele din Congo, poluează foarte mult.

Dacă acest material natural poate fi înlocuit, costul unei baterii ar putea fi redus, dacă e folosit un produs sintetic. Și fix pe asta mizează Tesla, care lucrează la o baterie denumită LFP – adică lithium iron phosphate. Pe românește, înseamnă baterii cu fosfat de litiu-fier.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI