Digi | RCS&RDS și Vodafone, planuri schimbate din cauza epidemiei: ce măsuri au luat
Marile companii din România au luat măsuri împotriva epidemiei de coronavirus. Digi | RCS&RDS și Vodafone au anunțat deciziile pe care le-au luat pentru a face față crizei.
România traversează o criză generată de numărul de persoane diagnosticate cu coronavirus. Deși numărul lor nu este atât de mare precum în alte țări, autoritățile încearcă să oprească răspândirea virusului și au venit cu un set de măsuri drastice. Între altele, au fost interzise toate evenimentele publice la care participă mai mult de 100 de persoane.
Și companiile private s-au văzut forțate să vină cu propriile măsuri. Printre marii operatori telecom care au anunțat decizii în acest sens se numără Digi | RCS&RDS și Vodafone.
Ce decizie a luat Digi | RCS&RDS
Grupul Digi | RCS&RDS are este 13.000 de angajați în România și a anunțat un set de măsuri pentru evitarea riscurilor de îmbolnăvire cu coronavirus în rândul angajaților, precum și în rețelele de magazine, arată Hotnews.
„(…) Pe lângă comunicarea constantă cu angajații noștri, am asigurat informarea lor cu privire la modalitățile în care se pot proteja; am intensificat igienizarea tuturor spațiilor de lucru, cu o atenție sporită la zonele care implică interacțiunea directă cu clientul. De asemenea, au fost adoptate de către conducerea companiei o serie de decizii cu privire la programul de lucru precum:
- flexibilizarea intervalelor de lucru astfel încât angajații să poată evita în drumul către și dinspre serviciu aglomerările din mijloacele de transport în comun, cu precădere în orașele mari, dar nu numai
- am recomandat, în anumite condiții, lucrul de la domiciliu acolo unde natura activității permite aceasta
- cu titlu de excepție, se acordă zile de absență motivată, cu plata normală a acestora, pentru părinții care nu au soluții imediate privind supravegherea copiilor, ca urmare a deciziei de suspendare a activității în învățământul preuniversitar.
O altă măsură imediată a fost reprogramarea sau anularea deplasărilor și misiunilor în interes de serviciu în zonele cu risc de infectare, încă de la primele anunțuri ale autorităților, mai anunță grupul Digi.
Ce măsuri a luat Vodafone
Și Vodafone anunță că a luat câteva decizii în această perioadă.
„Respectăm cu strictețe toate recomandările și măsurile anunțate de autorități în vederea limitării răspândirii coronavirusului și ne vom conforma tuturor măsurilor care vor fi anunțate pe viitor. De exemplu, Vodafone România a decis anularea tuturor evenimentelor planificate să aibă loc în martie, din București (8 martie), Cluj (11 martie) și Iași (14 martie). De asemenea, avem un plan de prevenție, pentru a proteja angajații și colaboratorii companiei, prin diminuarea riscului de răspândire a virusului, precum și un plan de management al continuității afacerii, cu acțiuni și măsuri clare, menite să asigure derularea activităților critice ale companiei, în astfel de situații, precum asigurarea serviciilor pentru clienți, care pentru noi sunt o prioritate”, transmite Vodafone.
Printre măsurile de prevenție deja implementate la Vodafone se numără:
restricționarea călătoriilor de business în această perioadă pentru angajații noștri
recomandări în cazul călătoriilor în scop personal dinspre zonele afectate
derularea de acțiuni de curățenie în toate sediile noastre și în rețeaua de magazine
instalarea de dozatoare cu dezinfectant în spațiile de birouri și în magazine.