Decizia Volkswagen care-ți arată că industria auto caută soluții disperate pentru a rezista

Decizia Volkswagen care-ți arată că industria auto caută soluții disperate pentru a rezista

Volkswagen e cel mai mare producător din lume, dar în vremuri de criză e nevoie de alte strategii. Germanii fac tot posibilul pentru a se menține în top.

Mulți specialiști vorbesc despre faptul că 2020 va fi un an dezastruos pentru industria auto. Se preconizează o scădere cu 25% a vânzărilor, așadar constructorii trebuie să caute alte zone de dezvoltare. Asta face și Volkswagen.

Plecând de la premisa că vor exista mai puțini cumpărători, germanii caută să se orienteze. Și se uită spre business-uri de care nu-s străini, dar pe care le abandonaseră cu ani în urmă. Volkswagen e în discuții pentru a cumpăra compania de închirieri auto Europcar.

E o companie pe care a deținut-o la un moment dat, dar pe care a vândut-o acum 14 ani, scrie Reuters. Și s-ar putea să negocieze de pe poziții de forță.

Volkswagen caută soluții disperate pentru a se menține în top

Germanii de la Volkswagen nu se uită întâmplător către această companie. Europcar are o capitalizare de piață de aproape 400 milioane euro, dar datoriile sunt mari – în jur de 1 miliard de euro. Asta pentru că pandemia de coronavirus s-a resimțit puternic în cadrul firmei de închirieri mașini. Restricțiile de circulație au împuținat clienții și business-ul scârțâie puternic.

Iar pentru Volkswagen ar putea fi ceva de capitalizat în acea zonă. Reuters citează surse din piață care spun că discuțiile dintre Volkswagen și Europcar sunt departe de a fi finalizate, va fi făcută și o evaluare și rezultatul final este incert.

Sursele spun că și alte companii sunt interesate de Europcar, în special fondurile de investiții. Interesant este că Volkswagen a deținut Europcar pe care a vândut-o în 2006 fondului de investiții Eurazeo, pentru 3,32 miliarde euro. Dacă va fi să o cumpere acum din nou, germanii se vor vedea nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar.

Chiar și așa, ar putea reprezenta o investiție care să-i țină în top. Pentru că de vânzări în creștere nu mai poate fi vorba, cel puțin la acest moment.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI