28 mai 2020 | 18:10

De ce nu vrea șeful Facebook să intervină când politicienii te mint în postări

ACTUALITATE
De ce nu vrea șeful Facebook să intervină când politicienii te mint în postări

Odată cu disputa dintre Donald Trump și Twitter, a revenit în atenția dezbatarea legată de ce ar trebui și ce nu ar trebui să cenzureze giganții digitali. Iar șeful Facebook, Mark Zuckerberg, vine cu propriile opinii legate de acest subiect.

Dezbatarea a fost stârnită de atacul pe care Donald Trump l-a inițiat asupra Twitter. Totul a pornit de la două postări ale președintelui american, referitoare la votul prin corespondență. Rețeaua de socializare i-a atras atenția liderului de la Casa Albă cu mențiunea „Verificaţi faptele despre votul prin corespondență”.

Mai ales că în postările ”marcate”, oficialul susţinea că votul prin corespondenţă este substanţial „fraudulos”, afirmații pe care Twitter le-a considerat nefondate. Trump a răbufnit și a declarat război rețelelor de socializare care-l cenzurează.

Iar în dispută a intervenit și Mark Zuckerberg, șeful Facebook, care a spus că nu crede că rețelele de socializare ar trebui să verifice afirmațiile făcute de politicieni și lideri. Cu alte cuvinte, nu ar trebui să existe un filtru de fact-checking.

Șeful Facebook și postările politicienilor

Într-o intervenție la CNBC, Mark Zuckerberg spune că discursul politic e una dintre cele mai sensibile teme dintr-0 democrație, iar oamenii trebuie să afle ce spun politicienii pe Facebook. Indiferent că sunt sau nu minciuni.

Zuckerberg insistă, pe de altă parte, că rețeaua sa de socializare are anumite linii care nu pot fi depășite. Sunt anumite limite pe care nici politicienii nu le pot depăși, indiferent cine sunt sau ce țară conduc. Totuși, comentând nemulțumirea lui Trump, șeful Facebook a dat de înțeles că nu va cenzura niciodată astfel de postări, chiar dacă ele induc în eroare.

„Nu cred că Facebook sau altă platformă trebuie să se transforme în arbitri ai adevărului”, spune Zuckerberg.

De fapt, ce spune acum șeful Facebook e în linie cu politica rețelei de socializare, care susținea, în octombrie anul trecut, că-i va lăsa pe politicieni să ruleze reclame de campanie, chiar dacă acestea includ informații false sau neverificate.

Totul până la bani, iar Zuckerberg știe acest lucru.