Dacia dă lovitura în Europa: vestea momentului îi face mândri pe români. S-a aflat chiar acum
Industria auto a fost lovită puternic de pandemia de coronavirus, dar Dacia pare că rezistă bine chiar și pe piețele în care vânzările scad vertiginos.
Dacia reușește să reziste bine în criză. Are pregătite pentru anul viitor trei noi modele noi, iar vânzările merg decent pe piața europeană. Mai mult, constructorul autohton stă bine chiar și acolo unde piața se prăbușește accelerat.
Spania, spre exemplu, a înregistrat o nouă rundă de scădere a vânzărilor de autoturisme în luna noiembrie, în special din cauza restricțiilor impuse odată cu apariția celui de-al doilea val al pandemiei de coronavirus. Modelul Sandero, însă, stă destul de bine.
Nu numai că prinde top 10, dar prinde și podiumul.
Dacia Sandero încă se vinde bine în Spania
Din luna iulie, piața auto din Spania a intrat în declin, iar vânzările au scăzut de la lună la lună. Dacia, însă, încă se menține bine. Sandero e pe locul al doilea, la mică distanță față de Seat Leon, cel mai vândut automobil de pe piață, iar vânzările totale ale mărcii Dacia se situează în Top 10, scrie profit.ro.
În luna noiembrie, Dacia a înmatriculat 4.139 de autoturisme, cu nouă procente mai puțin față de noiembrie 2019, o scădere la jumătate față de piața pe ansamblul ei. Asta înseamnă un avans la cota de piață a mărcii și speranțe că revenirea va fi mai rapidă, odată cu noile generații Logan, Sandero și Stepway, pregătite pentru anul viitor. După 11 luni, scăderea este însă de peste 25%.
Proiecția pentru decembrie Pe întreg anul (11 luni), Dacia rămâne cu un declin mare, aproape 34%, cu doar un procent mai redus decât media scăderii pieței auto din Spania.
Dacia, umăr la umăr cu Ford în Europa
Pe segmentul SUV, Dacia și Ford, singurii constructori care fac mașini la noi în țară, sunt umăr la umăr. Dacia vinde bine cu modelul Duster, în timp ce americanii pare că au făcut un pariu câștigător cu Puma, primul hibrid produs vreodată pe teritoriul României.
Ca să-ți dai seama cât de căutate sunt modelele din clasa B-SUV, trebuie să te gândești că au ajuns, în luna octombrie, la 40% din întreaga piață. E un segment care crește și caută să țină pasul cu vremurile. Următorul pas e legat, evident, de modele hibrid (ceea ce Ford a făcut deja) și electric (ceea ce Dacia se pregătește să facă).
Duster e deja la a doua generație, iar pentru viitor, producătorul anunță un facelift deloc de ignorat. Cifrele arată cam așa: în luna octombrie, Duster s-a clasat pe poziția a cincea în Europa, cu 14.693 de unități, iar Puma a fost un pic mai jos – a înmatriculat 14.430 de unități. În septembrie, rolurile erau inversate și modelul americanilor reușea să depășească Duster.