19 oct. 2020 | 11:08

Dacia rupe Europa cu acest model: vestea care aruncă în aer tot ce se știa până acum

AUTO
Dacia rupe Europa cu acest model: vestea care aruncă în aer tot ce se știa până acum

Dacia a venit recent cu ceva detalii despre modelul Spring – primul autoturism electric al constructorului de la Mioveni. Între timp, producătorul a primit o veste uimitoare și a reușit chiar să depășească Renault la acest capitol.

Dacia Spring e modelul pe care constructorul de la Mioveni se pregătește să-l scoată pe piață în 2021. Deocamdată, n-a oferit detalii legate de preț, dar câteva speculații există în piață. Până atunci, însă, constructorul a primit o veste uriașă.

Dacia a reușit, odată cu Spring, să depășească Renault în materie de siguranță. Desigur, e vorba de modelul K-ZE al francezilor, practic modelul care e sursa de inspirație a primului model Dacia electric.

Dacia depășește Renault

Dacia Spring a fost prezentată în premieră săptămâna trecută. Acum, vin și ceva detalii legate de siguranța acestui model. Producătorul susține că vine cu șasiu întărit și sisteme de asistență pasivă. Renault a fost nevoit să facă acest lucru pentru a îndeplini cerințele impuse de Uniunea Europeană. Astfel,  Dacia Spring a ajuns să depășească versiunea sa Renault, scrie profit.ro.

Din 2021, Spring va fi livrat, în primul rând, rețelelor de car-sharing și va veni cu frânare de urgență și alte sisteme de asistență pe care le vei regăsi și pe Sandero, Logan și Sandero Stepway.

Se știe că Spring depășește la capitolul siguranță modelul Renault K-ZE, pe care îl copiază din punct de vedere al designului și al motorizării, dar nu intră în cursa pentru 4 – 5 stele Euro NCAP, spune Marc Suss, director de program Dacia în cadrul Renault.

„Asistența pasivă, ceea ce înseamnă rezistența structurii, airbagurile, vor fi unele de ultimă generație”, a spus Suss. În același timp, echipamentele se opresc undeva unde costurile producție devin o barieră. „Testele EuroNCAP forțează astăzi sunt toate sistemele ADAS (n.r. Advanced Assistance Systems), AEB, line keep assist, și altele de acest tip. Ăsta e un tip de echipamente pe care nu le vom găsi pe Dacia, pentru că vor complica mașina, sunt o mulțime de chestii electronice. Nu este un drum pe care vrem să mergem, dar ne vom asigura că în siguranța activă vom avea echipamente de ultimă generație – Marc Suss

Dacia a precizat că mașina este echipată cu echipamente complete de siguranță: șase airbaguri, sistem de frânare de urgență, centuri piro, ABS și ESP, eCall (n.r. sistem care este obligatoriu în UE).

„Vom avea toate echipamentele cerute astăzi pe piață. Nu vă fie teamă, va fi o siguranță de ultimă generație. Nu facem niciun compromis aici. Dar nu intrăm în cursa pentru 4 sau 5 stele pe noul protocol al EuroNCAP, în care este nevoie de multe electronice.Suntem pregătiți, dar nu vrem să mergem acolo. Dar asta nu înseamnă că există vreo problemă de siguranță cu mașina”, a transmis Marc Suss clienților care doresc să cumpere primul model electric al Dacia.